0
חנות
לתרומה
דרושים.ות
אזור צוות
מי אנחנו
על המכון
שותפים לדרך
האנשים שלנו
מסמכי עמותה
תרומות
על ד"ר ברנקו וייס
מייסדים ומנהלי עבר
בתי הספר שלנו
התכניות שלנו
ליווי מערכתי
מרכז הידע
x
סוגים
כרזות וסרטונים
כלי חשיבה ולמידה
מאמרים
ספרים
חוברות
מילון מונחים
סינון
הוראה-למידה משמעותית
הצג
רשימת פריטים
סנן
סוגים +
כרזות וסרטונים
הבנה בכוונה – כרזה
כלי חשיבה ולמידה
מעגלי פעולה
החוץ פנימה
התחל, עצור, המשך
צבעים, צורות, קווים
התחלה / אמצע / סוף – סיפור
יהלום חלופות
תכנון לאחור
להתבונן: פעמיים עשר
יצירת מטאפורות
תו"ת – תוצאות ותולדות
דפוס סיבה-תוצאה
שאלות תופרות
חשוב, צור זוג, שתף
פיצוץ חלופות
משיכת חבל
מארגן דפוס הרצף
ששת כובעי החשיבה
האם זה מתאים?
יר"ל – יודע/ת, רוצה לדעת, למדתי
שכבות
שיחת לוח
צבע, סמל, דימוי
מילות הוראה ומשמעותן
שאילת שאלות טובות
ער"ב – עדיפות ראשונה במעלה
נכון למי?
עצור, התבונן, הקשב
חבר, הרחב, אתגר
התמקדות (זום אין – zoom in)
התחלות של שאלות
היכנס פנימה: תפיסה, ידיעה, אכפתיות
אור אדום אור צהוב
5 – 3 – 1 (חמש – שלוש – אחד)
1 – 2 – 3 גשר
רואה, חושב, שואל
חיבורים, אתגר, מושגים, שינויים (the 4 c's)
חגוג, הקשה וצור מחדש
סיפור עיקרי, צדדי, נסתר
נהגתי לחשוב…, כעת אני חושב…
משחק הסבר
מיקרו מעבדה
משפט, ביטוי, מילה
מה גורם לך לומר זאת?
נקודות מצפן
כותרות
שאילה לפנים
מילות שאלה ומשמעותן
מארגן הדפוס התיאורי
שאילה לאחור
חשוב, תהה, חקור
מארגן דפוס המושג
צור, מיין, חבר, הרחב
טען, תמוך, שאל
דפוס ההכללה
מאמרים
פרבולה נלמדת טוב יותר דרך הרגש
אמאל'ה מתמטיקה!
אז למה לנו מתמטיקה עכשיו?
משתתפי החממה מספרים
התפיסה הפדגוגית
חממות פדגוגיות
מהן החממות הפדגוגיות?
מדידה, הערכה ומשוב בלמידה מרחוק
רפלקציה
הערכה
הערכה ומשוב פורצי דרך בתל אביב
בניית צוותי למידה
אחריות התלמיד ללמידה
תוכן הלמידה ככלי לבניית הקבוצה
תקשורת עם התלמיד
נש"מה ונשימה: נראות, שייכות ומשמעות בימי קורונה
ייצוג ידע – מה הכוונה ולמה זה טוב? – תמליל סרטון 1
ייצוג ידע – ייצוג ידע של מורים ושל תלמידים – תמליל סרטון 2
פיתויים בסרטים – דוגמאות
למידה בדרך החקר במגמת פיזיקה בבית הספר ע"ש אנה פרנק, סאסא
תשעה עקרונות עובדים בשטח
קהילות חשיבה
עיקרון השגרה
למידת ספרות בדרך החקר בתיכון ברנקו וייס בית שמש
למידת חקר במכון ברנקו וייס
למידה מבוססת פרויקטים ותפקידי המורה בה
למידת כימיה בדרך החקר בתיכון הרצוג, בית חשמונאי
עיקרון התכלית
עיקרון הנמענות
עיקרון הייצוג
עיקרון הביצוע
עיקרון הרף
עיקרון הפיתוי
עיקרון הפומביות: הלמידה יוצאת לאור
עיקרון המשוב
תהליך החקר
טיפוח הבנה בכיתה
מהם ביצועי הבנה?
חינוך להבנה
פדגוגיה מבוססת כתיבה: עקרונות מנחים
תנו זמן למשוב
עקרונות בעיצוב הוראה משמעותית – קטע מהרצאה בכנס ברנקו וייס 2015
שאלת חקר
למידת חקר בארץ ובעולם
פדגוגיה של הבנה – להמציא שאלות פוריות
פדגוגיה של הבנה – ארבעה סימני שאלה לתכנון שיעור מכוון הבנה
למידת התגלית – תקציר
אנלוגיות בשירות העקרונות
סרטונים להרחבת הדעת על חשיבה גלויה
כלי חשיבה – לשימוש לפי צרכים
ספרים
אתגרי חינוך – גיליון 2
הוראה ולמידה לשם הבנה – מהי הבנה וכיצד להשיג אותה
תשעה עקרונות פדגוגיים להוראה משמעותית
דרכי חשיבה: חינוך לאמתי, ליפה ולטוב
אינטליגנציות מרובות
פיסיקה לכל – עקרונות מדע החומר והאנרגיה
למידה נראית למורים
מעבר למשמעת: מצייתנות לקהילתיות
ללמוד, לחשוב וללמוד לחשוב
חכה, פיתיון ודגים
הבנה בכוונה: תכנון שיעורים עתירי הבנה
הוראה לשם הבנה
הוראה ולמידה בקהילות חשיבה – חינוך החשיבה מס' 18
מיזוג החשיבה בלמידה – חוברת 3
מיזוג החשיבה בלמידה – חוברת 2
מיזוג החשיבה בלמידה – חוברת 1
מבינים בהוראה – גיליון 1: הוראה לשם הבנה
חוברות
מסע לחיפוש שאלות טובות – מבנית לתלמיד
עושים חושבים
מסע לחיפוש שאלות טובות – מדריך למורה
ההשוואה – מבנית להעמקה במיומנות ההשוואה ויישומה בהבנת הנקרא ובהבעה
מילון מונחים
למידה טובה
ידע פורה (generative knowledge)
חינוך לשם הבנה (Teaching for Understanding)
מי אנחנו
על המכון
שותפים לדרך
האנשים שלנו
מסמכי עמותה
תרומות
על ד"ר ברנקו וייס
מייסדים ומנהלי עבר
בתי הספר שלנו
בתי הספר האתגריים
בתי הספר השש-שנתיים
בית הספר בענן
התכניות שלנו
תכניות חינוכיות לתלמידים ותלמידות
תכניות פדגוגיות לצוותים חינוכיים
ליווי מערכתי
מרכז הידע
חנות
לתרומה
דרושים
אזור צוות
תפריט נגישות
close
פתיחה וסגירה של תפריט הנגישות
keyboard
ניווט מקלדת
visibility_off
ביטול אנימציות / הבהובים
nights_stay
Contrast
format_size
הגדלת טקסט
text_fields
הקטנת טקסט
font_download
גופן קריא
title
סימון כותרות
link
סימון קישורים ולחצנים