מה גורם לך לומר זאת?

 

 

שגרת חשיבה לתמיכה בפרשנויות

 

מטרות איך עושים | דוגמה | מתי ולמה משמש |  טיפים |  שייך ל... |  מקור |  ליישום גם ב...

 

מה המטרות?

  • לסייע לתלמידים לתאר מה הם רואים ולבנות הסברים
  • לעודד הנמקה המבוססת על עובדות
  • לשתף בפרשנויות וכך לעודד להבין חלופות ומגוון נקודות מבט.

 

איך עושים זאת?

  1. מה קורה?
  2. מה את/ה רואה שגורם לך לומר זאת?

 

 

מתי ולמה משמש?

  • זו שגרה שמבקשת מתלמידים לתאר משהו, כמו אובייקט או מושג, ואז לתמוך את הפרשנות שלהם בעדויות.
  • מכיוון שהשאלות הבסיסיות בשגרה זו הן גמישות, היא מתאימה להתבוננות באובייקטים כמו יצירת אומנות או ממצאים היסטוריים, אולם ניתן להשתמש בה גם כשחוקרים שיר, עורכים תצפיות מדעיות, משערים השערות, או חוקרים רעיונות ומושגים (למשל דמוקרטיה).
  • ניתן לאמץ את השגרה כמעט בכל נושא, והיא יעילה גם להצפת הידע הקיים של הלומדים בשלב ההיכרות עם נושא חדש. 

 

 לראש העמודחזרה להתחלה - קטן

 קדימה מיישמים... : טיפים ליישום מוצלח 

  • בשלב ההיכרות עם השגרה המורה יכול ליצור פיגומים עבור הלומדים ע"י שימוש מתמשך בשאלות, לאחר שהתלמידים מוסרים את הפרשנויות שלהם.
  • בהמשך, התלמידים עשויים להתחיל לתמוך באופן אוטומטי את הפרשנות שלהם בעדויות.
  • ניתן לגוון את שתי השאלות שבשגרה זו בדרכים שונות: מה אתה יודע? מה אתה רואה או יודע שגורם לך לומר זאת?
  • ניתן להקדים את הפרשנות של התלמידים ע"י שאלות תיאור: מה אתה רואה? מה אתה יודע?

  

 

חזרה להתחלה - קטן

 לראש העמוד

 

סוג: כלי חשיבה קהל יעד: תלמידים נושאים: שגרת חשיבה תגיות: חשיבה גלויה