בתי הספר שלנו רמלה

חזון בית הספר
לייצר רשת ביטחון ותמיכה חינוכית שתאפשר לכל נער.ה לחלום, לבחור ולהתפתח באופן המיטבי (עבורו ועבור החברה), ללא תלות ברקע הסוציו-אקונומי שממנו הוא/היא מגיע.ה.
ישוב: רמלה
מנהל.ת:
ארז וינטנר
תלמידים: 70
אנשי צוות: 20
צור קשר
על בית הספר

תיכון ברנקו וייס ברמלה הוא בית ספר המיועד לבני נוער שנשרו ממערכת החינוך. התיכון מעניק להם הזדמנות לגשת לבחינות בגרות, לסיים 12 שנות לימוד ולסגל אורח חיים נורמטיבי.

אוכלוסיית בית הספר מהווה מארג רב תרבותי הכולל תלמידים יהודים ילידי הארץ, כ 15% מהם בני העדה האתיופית, בנים לעולים מחבר העמים, ערבים מוסלמים ונוצרים. מארג זה יוצר אתגר חברתי ותרבותי לצוות בית הספר ולתלמידים עצמם.

הדרך החינוכית
השלם החינוכי – בית הספר רואה בתלמידיו כשלם ומבקש להתייחס ולעבוד איתם בצורה הוליסטית תוך התייחסות לכל מעגלי החיים שלהם בכך לתת ביטוי מול מכלול צרכיהם, שאיפותיהם והחוזקות שלהם בתחומים השונים.
הפדגוגיה תנוהל באופן אחר שיתבטא במרחבי למידה אחרים, חללים יעודיים למקצועות שונים, תפיסה אחרת של המורה כ"מנחה למידה", העצמת תפקיד המחנך בכיתת האם.
אחריות אישית ובחירה של התלמידים הבאה לידי ביטוי באופן מעשי בשגרה בנוגע לתהליכי הלמידה שלהם, קבלת החלטות וכו'

צוות בית הספר מורכב ממורים חדורי תחושת שליחות, שמאמינים בכוח של החינוך להשפיע ולתקן. למחנך הכיתה קשר אינטנסיבי ביותר עם התלמיד והוריו, הוא מעורה בחיי התלמיד ומשפחתו ותפיסתו את התלמיד היא כאדם שלם ולא רק כתלמיד בבית הספר.

בית הספר רואה בתלמידיו כשלם ומבקש להתייחס ולעבוד איתם בצורה הוליסטית תוך התייחסות לכל מעגלי החיים שלהם

תוכניות חינוכיות ולימודיות בבית הספר

כחלק מחוויות ההצלחה ומתוך רצון לפתח אינטיליגנציות מרובות בקרב התלמידים פיתח בית הספר "רצועת פרוייקטים". זהו זמן בשבוע בו כל תלמיד בוחר נושא שאינו פדגוגי ואיתו הוא מתמיד לאורך השנה. כחלק מ"רצועת הפרויקטים" בית הספר מעמיד לרשות התלמידים פעילויות מגוונות דוגמת רכיבה טיפולית על סוסים, אופניים, קבוצת כדורגל, קורס קוסמטיקה, שיעורי מוסיקה, שיעורי אמנות ופיסול, קרב מגע בישול ועוד. לקראת סיום שנת הלימודים בית הספר מקיים "ערב הצלחות" בו הוא מאפשר לתלמידים להציג בפני ההורים ואורחים נוספים את ההצלחות שלהם בתחומים הנוגעים לפרוייקטים.

 

בית הספר משתמש בבחינות הבגרות ככלי נורמטיבי אליו הוא מכוון את תלמידיו. דרך השפה הפדגוגית והעמידה ביעדי בחינת הבגרות נרכשים ערכים נוספים של התמודדות, התמדה, אמונה ביכולת ותחושת הצלחה. בשנים האחרונות אחוז התלמידים המסיימים עם בגרות מלאה עולה בהתמדה.

 

מקום רב ניתן בבית הספר לשיח החינוכי. זהו אחד הכלים המרכזיים בטיפול בילדים.

השפה היא דיאלוגית ואינה מתמקדת בענישה אלא בהבנה, לקיחת אחריות ותיקון במידה וקיים הקשר רלוונטי לכך.

בית הספר מקיים עבודה אינטנסיבית בנושא של קבוצות רגשיות, במידה והתלמיד חפץ אף טיפול רגשי ע"י מטפלים מקצועיים שהם חלק מצוות בית הספר.

 

בית הספר מאמין שאווירה חמה וטובה לצד הצבת גבולות ובהינתן הכלים המתאימים יכולים התלמידים, גם כאלו שהמערכת כבר ויתרה עליהם, להצליח ולחזור לתחום הנורמטיבי.

ייחודי בבית הספר

כחלק מהרצון לייצר מוביליות חברתית בקרב התלמידים שלנו אנו שואפים לייצר רשת ביטחון ותמיכה חינוכית שתאפשר לכל נער.ה לחלום, לבחור ולהתפתח באופן המיטבי (עבורו ועבור החברה), ללא תלות ברקע הסוציו-אקונומי שממנו הוא/היא מגיע.ה. בכך המעשה החינוכי יתמוך בהנעת תהליכי שינוי חברתי.

ע"מ לאפשר זאת אנו מבינים שצריך להגדיר מחדש את תפקיד בית הספר – למצב את  בית ספר כגורם מרכזי בקהילה המסייע ביצירת ותכלול רשת ביטחון ותמיכה עבור כל תלמידי בית הספר ובוגריו- רשת בטחון שמאפשרת בחירה מחודשת.

בית הספר יפעל במסגרת פרויקט "כפר בשכונה" גם בשעות אחר הצהריים וייתן מענה רחב יותר למשפחות ולתלמידים, מענה לימודי, טיפולי, חברתי, שעות הפנאי וכל מה שנדרש לטובת העניין.

2020
אנחנו בתקשורת – סיפורי הצלחה
צרו קשר

    הירשמו לניוזלטר שלנו

      אני חבר.ת צוות ברנקו וייס

      © כל הזכויות שמורות למכון ברנקו וייס 2023

      תפריט נגישות