אנה פרנק סאסא - ברנקו וייס

בתי הספר שלנו אנה פרנק סאסא

חזון בית הספר
להעניק תחושת שייכות לכלל באות ובאי בית הספר ולתת מענה ליכולות, לחלומות ולצרכים הייחודים של כל אחת ואחד ובכך לאפשר חוויות של הצלחה בלמידה, בעשייה וביצירה.
ישוב: קיבוץ סאסא
מנהל.ת:
דפנה גרשוני
תלמידים: 480
אנשי צוות: 67
צור קשר

בית הספר ברנקו וייס ע"ש אנה פרנק הוא בית רב תרבותי לתלמידות, תלמידים וצוותי חינוך ומנהלה בקיבוץ סאסא שבהרי הגליל. קהילת בית הספר מייצגת את כלל החברה בגליל והינה מגוונת מאוד מבחינת הלאום, הדת, התרבות ואופי היישובים מהם מגיעות ומגיעים חברות וחברי הקהילה.

אנו רואות ורואים במגוון זה ערך והזדמנות ליצור חברה בה הקהילות מכירות זו בזו וזו את זו ומקיימות שיח וחיים משותפים ומקדמים לטובת כלל האוכלוסייה בחבל ארץ קסום זה.

קהילת בית הספר מייצגת את כלל החברה בגליל והינה מגוונת מאוד מבחינת הלאום, הדת, התרבות ואופי היישובים מהם מגיעות ומגיעים חברות וחברי הקהילה.

עקרונות העשייה של בית הספר

עקרונות העשייה של בית הספר מתייחסים לכל באות ובאי בית הספר: תלמידו, תלמידים, הצוות החינוכי, עובדות ועובדי המנהלה והאחזקה

  • הכלה והתייחסות מותאמת לכל בתאי ובאות בית הספר
  • מעורבות חברתית אל מול הקהילה
  • פדגוגיה מוכוונת בחירה ולמידה פעילה לשם הבנה
  • בית הספר כארגון לומד ומתפתח
חינוך מיוחד

בבית ספרנו יש כיתות קטנות, בשכבות השונות, שנותנות מענה במסגרת החינוך המיוחד לתלמידים.ות עם לקויות למידה.

בכיתות אלו לומדים.ות מספר קטן של תלמידים.ות (8-14) שמקבלים.ות יחס אישי וייחודי שמותאם ליכולות ולאתגרים.

כיתות אלה, הן חלק בלתי נפרד משכבת הגיל ומבית הספר, והן משתתפות בכל הפעילויות המגוונות שמתקיימות בבית ספרנו. כמו כן, תלמידים.ות הכיתה הקטנה יכולים.ות להשתלב בשיעורים בכיתות אחרות בשכבה במקצועות שונים, זאת תוך ליווי ותמיכה במהלך מאתגר זה. מחנכות הכיתות הקטנות עברו הכשרה במסלול הלימודים של החינוך המיוחד והוכשרו ללמד באופן דיפרנציאלי ומותאם לכל תלמיד.ה, וכך גם מרבית צוות המורים.ות המלמד בכיתות אלו.

התלמידים.ות נדרשים.ות לעמוד בדרישות הלימודים ככלל התלמידים.ות וניתן להם.ן סיוע מותאם בדמות מענה לימודי ומענה רגשי תוך בניית תכנית אישית. בלימודי חטיבה העליונה ניתנות להם.ן התאמות בהתאם להמלצות האבחון.

השתלבות התלמידים.ות בכיתות הקטנות נבחנת במסגרת ועדות זכאות ואיפיון תוך שקיפות ושיתוף מלא של ההורים והתלמיד.ה בתהליך.

חטיבת הביניים

חטיבת הביניים ב’אנה פרנק’ מעניקה לתלמידות ולתלמידים חוויה לימודית וחברתית ושמה דגש על בניית תחושת השייכות לקהילת בית הספר.

מודלים פדגוגיים

  • למידה על פי מודל הנבחרת – הנבחרת היא קבוצה של תלמידות ותלמידים בעלת מטרה משותפת. למען השגת מטרה זו, כמו בספורט, מקבל כל אחד תפקיד המתאים לכישוריו, מנצל את חוזקותיו, ונותן ביטוי ליצירתו. ראיית והעצמת היחיד היא תנאי הכרחי להצלחת הנבחרת, והיחיד מצדו, מחויב לרוח הקבוצה ולהגשמת מטרותיה
  • למידה דיאלוגית סביב שאלות גדולות ופוריות – למידה כזו באה לפתח קהילת למידה אקטיבית, אחראית לתהליך הלמידה, סקרנית, כזאת שתהא בנויה על יחסי גומלין מאתגרים בין המורות והמורים לבין תוכן הלימוד ולבין לתלמידות והתלמידים
  • למידה מבוססת פרויקטים  Project-Based Learning  (PBL) – היא שיטת הוראה המבוססת על למידה אקטיבית, המשלבת בין עשייה לחקירה ולרכישת ידע, כאשר כל אלו נגזרים מתוך הרצון לתכנן ולבצע פרוייקט קבוצתי

תוכניות ייחודיות

  • רצועת אומנות ויצירה – התלמידות והתלמידים בוחרות.ים מתוך היצע נרחב: מוסיקה, תיאטרון, אומנות פלסטית, צילום, קרמיקה, מחול, נגרות ועוד. שיעורים אלו ניתנים במהלך היום כחלק אינטגרלי ממערכת השעות בבית הספר ומזמנים מקום להתפתחות והבעה עצמית לצד מפגשים ושיתופי פעולה מרגשים
  • הרצועה האקטיבית – התלמידות והתלמידים בוחרות.ים מתוך היצע נרחב: ספורט אתגרי, טניס, טניס שולחן, יוגה, הגנה עצמית, ריקוד היפ הופ, חיטוב ועיצוב, אימון זומבה, כדורסל, כדורגל, אתלטיקה ועוד. פעילויות אלו במהלך היום ומאפשרות לתלמידות ולתלמידים לפתח ולבטא חוזקות וכישורים לצד מודעות לגוף ויכולותיו
  • תכנית קמפוס – תכנית המעודדת שינוי והעמקה בשיעורי ההומניסטיקה בחטיבת הביניים. הקורסים המגוונים נלמדים בקבוצות קטנות מתוך מטרה לאפשר מקום וביטוי לכל התלמידות והתלמידים
בחטיבה העליונה

החטיבה העליונה מאפשרת לתלמידות ולתלמידים לגלות ולהעמיק בתחומי עניין חדשים.

פעילויות ייחודיות בחטיבה העליונה

לאור הרצון להמשיך ולקיים את עקרונות העשייה שלנו לצד הדרישות המובנות בחטיבה העליונה, אנו בוחרים.ות לקיים ולפתח מדי שנה את הפעילויות הייחודיות הבאות:

  • המחזמר – תלמידות ותלמידי מגמות התיאטרון והמוזיקה בחטיבה העליונה צוללות.ים מידי שנה לזמן ולתקופה אחרת. באמצעות משחק, נגינה, ריקוד והמון השקעה מעלות.ים אירוע תרבותי – חינוכי – אמנותי שהפך לשם דבר באזור. כל זאת מתאפשר תודות לנשות ואנשי צוות מוכשרות.ים ומסורות.ים
  • סמינר חברה ישראלית – הסמינר חושף בפני תלמידות ותלמידי בית הספר את האתגרים הקיימים בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של ארץ ישראל ונועד לתמוך בגילוי והעצמת המעורבות והאחריות החברתית. למידה חווייתית זו מחוץ לכתליי בית הספר תורמת להשלמה וחיבור למציאות של התכנים הנלמדים בבית הספר במקצועות השונים
  • חברה ורוח – קורסי העשרה – במסגרת התכנית חברה ורוח, בוחרות.ים  תלמידות ותלמידי החטיבה העליונה קורס העשרה מתוך היצע רב. הלמידה בקורסים מתקיימת בקבוצות קטנות ומעורבות, בגישה סדנאית, תוך מעורבות פעילה של התלמידות והתלמידים בהם. קורסים לדוגמה מהשנים האחרונות: תלמוד, מגדר, מלאכות קדומות, בנייה אקולוגית, משפט וחברה, הרכב קולי, ציור, צ’י קונג ושחמט

מגמות הלימוד

תלמידות ותלמידי בית הספר בוחרות.ים 2 מגמות לקראת המעבר לחטיבה עליונה (סוף כיתה ט').

לאור החשיבות שאנו מייחסות.ים ללמידה מתוך בחירה ולכח הטמון באמונה בתלמידות ובתלמידים, למגמות אין תנאי סף.

המגמות בביה"ס הן:  אומנות, ביולוגיה,  גיאוגרפיה, טכנולוגיה, כימיה, מוסיקה, פיסיקה, תיאטרון, תקשורת

צרו קשר

    הירשמו לניוזלטר שלנו

      אני חבר.ת צוות ברנקו וייס

      © כל הזכויות שמורות למכון ברנקו וייס 2023

      תפריט נגישות