בית הספר ברנקו וייס ע"ש אנה פרנק הוא בית רב תרבותי לתלמידות, תלמידים וצוותי חינוך ומנהלה בקיבוץ סאסא שבהרי הגליל. קהילת בית הספר מייצגת את כלל החברה בגליל והינה מגוונת מאוד מבחינת הלאום, הדת, התרבות ואופי היישובים מהם מגיעות ומגיעים חברות וחברי הקהילה.
אנו רואות ורואים במגוון זה ערך והזדמנות ליצור חברה בה הקהילות מכירות זו בזו וזו את זו ומקיימות שיח וחיים משותפים ומקדמים לטובת כלל האוכלוסייה בחבל ארץ קסום זה.
קהילת בית הספר מייצגת את כלל החברה בגליל והינה מגוונת מאוד מבחינת הלאום, הדת, התרבות ואופי היישובים מהם מגיעות ומגיעים חברות וחברי הקהילה.
עקרונות העשייה של בית הספר מתייחסים לכל באות ובאי בית הספר: תלמידו, תלמידים, הצוות החינוכי, עובדות ועובדי המנהלה והאחזקה
בבית ספרנו יש כיתות קטנות, בשכבות השונות, שנותנות מענה במסגרת החינוך המיוחד לתלמידים.ות עם לקויות למידה.
בכיתות אלו לומדים.ות מספר קטן של תלמידים.ות (8-14) שמקבלים.ות יחס אישי וייחודי שמותאם ליכולות ולאתגרים.
כיתות אלה, הן חלק בלתי נפרד משכבת הגיל ומבית הספר, והן משתתפות בכל הפעילויות המגוונות שמתקיימות בבית ספרנו. כמו כן, תלמידים.ות הכיתה הקטנה יכולים.ות להשתלב בשיעורים בכיתות אחרות בשכבה במקצועות שונים, זאת תוך ליווי ותמיכה במהלך מאתגר זה. מחנכות הכיתות הקטנות עברו הכשרה במסלול הלימודים של החינוך המיוחד והוכשרו ללמד באופן דיפרנציאלי ומותאם לכל תלמיד.ה, וכך גם מרבית צוות המורים.ות המלמד בכיתות אלו.
התלמידים.ות נדרשים.ות לעמוד בדרישות הלימודים ככלל התלמידים.ות וניתן להם.ן סיוע מותאם בדמות מענה לימודי ומענה רגשי תוך בניית תכנית אישית. בלימודי חטיבה העליונה ניתנות להם.ן התאמות בהתאם להמלצות האבחון.
השתלבות התלמידים.ות בכיתות הקטנות נבחנת במסגרת ועדות זכאות ואיפיון תוך שקיפות ושיתוף מלא של ההורים והתלמיד.ה בתהליך.
חטיבת הביניים ב’אנה פרנק’ מעניקה לתלמידות ולתלמידים חוויה לימודית וחברתית ושמה דגש על בניית תחושת השייכות לקהילת בית הספר.
מודלים פדגוגיים
תוכניות ייחודיות
החטיבה העליונה מאפשרת לתלמידות ולתלמידים לגלות ולהעמיק בתחומי עניין חדשים.
פעילויות ייחודיות בחטיבה העליונה
לאור הרצון להמשיך ולקיים את עקרונות העשייה שלנו לצד הדרישות המובנות בחטיבה העליונה, אנו בוחרים.ות לקיים ולפתח מדי שנה את הפעילויות הייחודיות הבאות:
מגמות הלימוד
תלמידות ותלמידי בית הספר בוחרות.ים 2 מגמות לקראת המעבר לחטיבה עליונה (סוף כיתה ט').
לאור החשיבות שאנו מייחסות.ים ללמידה מתוך בחירה ולכח הטמון באמונה בתלמידות ובתלמידים, למגמות אין תנאי סף.
המגמות בביה"ס הן: אומנות, ביולוגיה, גיאוגרפיה, טכנולוגיה, כימיה, מוסיקה, פיסיקה, תיאטרון, תקשורת