בתי הספר שלנו אופק, מעלה אדומים

חזון בית הספר
כל אחת ואחד מתלמידינו יאותגר ללא הרף, יקבל את הכלים המתאימים לו ויאמין בעצמו, בכוחו וביכולותיו לממש את עצמו ואת החלום שלו תוך חשיפה לערכים.
ישוב: מעלה אדומים
מנהל.ת:
אפרת ביטון
תלמידים: 100
אנשי צוות: 26
צור קשר
תיכון ברנקו וייס אופק

הינו מרכז חינוכי טכנולוגי, אשר מאפשר לתלמידים להגיע לתעודת בגרות טכנולוגית.
בית הספר מושתת על יסודות המהווים את תמצית קיומו:

אמונה בתלמידים קבלת התלמידים ומתן הזדמנות לכולם- כל תלמיד זכאי לאמון מלא בו כאדם וכבעל יכולות. כל אחד בתחומו, כל אחד לפי כישוריו, כל אחד לפי מטרותיו ואהבותיו. אנחנו לא מוותרים על אף אחד ולא מוותרים לאף אחד. על מנת להצליח עם התלמידים שלנו אנו בונים כיתות קטנות, ישנה עזרה מגוונת לאורך כל שעות היום, אנחנו מסייעים גם השלמת פערים וכך מצליחים להביא את התלמידים להצלחות או למצוינות אישית, כמו כן אנו דואגים גם לצרכים הבסיסיים של התלמיד על פי מדד הצרכים של מאסלו.

ערכיות מעל הכל אנו מכוונים את בוגרינו לגדול ולהיות בני אדם בעלי מודעות, איכפתיות, אהבת הזולת או מעורבות פעילה בנעשה סביבם. טיפוח תלמידים שיהיו בוגרים עצמאיים אשר יעשו בחירות טובות בחייהם. בוגרים שיהיו אזרחים תורמים לקהילה ולמדינה. התלמידים בבית ספרנו מקבלים לפני הכל מענה להיבטים הרגשיים שלהם.

אהבה מורי בית הספר והצוות כולו מגיעים יום יום לבית הספר מתוך אהבה לתלמידים מתוך רצון טוב וכן לעשות את הטוב ביותר למען התלמידים או מתוך רצון להיטיב עם האדם באשר הוא אדם.

גבולות ברורים לצד חופש פעולה כדי שנצליח בעבודת הקודש שלנו גבולות המותר והאסור חייבים להיות ברורים ומוגדרים בדיבור ובמעשה. הצוות מצליח לתפור "חליפה אישית" לכל תלמיד על פי צרכיו וחזונו.

מכוונים את בוגרינו לגדול ולהיות בני אדם בעלי מודעות, איכפתיות, אהבת הזולת או מעורבות פעילה בנעשה סביבם.

תוכניות חינוכיות ולימודיות בבית הספר

בבית הספר קיימות שלוש מגמות: עיצוב מוצר, תיקשוב וניהול תיירותי

תקשוב

עדים אנו לכך ש"מהפכת התקשורת והמחשבים" משנה את פני החברה כולה. עולם התקשורת והמחשבים מתפתח מרגע לרגע והקידמה מתקדמת בצעדי ענק אל הלא נודע, תחום ה"תקשוב" המורכב תקשורת ומחשוב מאפשר את המהפכה בעולם הטכנולוגיה ומקדם אותה שלב אחרי שלב.
תכנית הלימודים במגמת "תקשוב" נועדה להקנות לתלמיד ידע לפני כניסתו לעולם ה"תקשוב" והטכנולוגיה, במהלך המגמה התלמידים לומדים את עולם הרשתות ובסיום הם מרשתים ארגון שלם במספר סניפים המתקשרים ביניהם באופן מלא.
עם זאת, דרך נושאי הלימוד במגמה התלמידים חווים הטמעת מיומנויות למידה של אחריות אישית, יכולת להתמודד עם ידע, לנתחו, ליישׂמו ולהעבירו הלאה וזו לדעתנו הדרך להוביל אישית כל תלמיד למצוינות והצטיינות.
אנו מכוונים את תלמידינו להיות לומדים עצמאיים, חקרנים, סקרנים ויצירתיים, המסוגלים להשתמש בסביבה טכנולוגית מתוקשבת ובכך להצמיח בוגרים הפועלים באופן שהם יוכלו להיות אנשי המפתח, בתחום התקשוב, הבאים במדינה.
תלמיד המסיים את המגמה יוכל להגיע למספר מקסימלי של 10 יח"ל.
ובראייה לעתיד המקצועי: חברות ההייטק (עד כה סיסקו, סאן ומיקרוסופט) הודיעו שתלמידים הלומדים במגמה ומצליחים בבחינות הסיום (בגרות) יוכלו לקבל מחברות ההיי טק תעודה ישראלית המכירה במומחיותם בתחומים עליהם נבחנו בבגרות, בנוסף כמובן לבגרות הטכנולוגית. תעודה זו תאפשר לבוגרים להשתלב בעבודה ולפתוח בפניהם צוהר בהשתלמויות עתידיות במהלך חייהם, מניסיוננו ראינו שגם הצבא מאתר מבעוד מועד את בוגרי המגמה המצטיינים ומשלב אותם בתחום זה.

 

עיצוב מוצר- מעצבים את העתיד

בעשור האחרון תחום עיצוב המוצר נחשב לפורץ דרך, כל מוצר, כל רעיון, סטארט- אפ שמתוכנן כיום כבר בשלביו הראשונים מצריך התערבות של מעצב.

המעצב כיום משמש תפקיד עיקרי בתכנון ועיצוב חיינו בהווה והשפעה אדירה על העתיד הוא זה "שמעצב את המחר". לימודי העיצוב בהחלט מרתקים, יצירתיים, מעניינים וחווייתיים עם דגש על הצד המעשי, ויישום הצד התאורטי.

הראש הוגה והידיים מבצעות. מטרת הלימודים היא לעזור לתלמידים לגבש דפוסי חשיבה יצירתיים לפיתוח מוצרים שימושיים וידידותיים לאדם ולסביבה. לימודי העיצוב מקנים לתלמידים ידע רחב וחשוב בכל תחומי העיצוב ובכלל, ידע שישמש אותם במהלך חייהם הן בפן המקצועי והן בפן האישי, ההשכלתי וימקם אותם בנקודת התחלה מצויינת לחיים. הלימודים כוללים מבואות בעיצוב ולימוד של מרכיבי שפת העיצוב ובמהלכם מתנסים התלמידים בתכנון ובהפקת שלבי הביצוע של פיתוח מוצרים לשימוש יומיומי וביתי. במהלך הלימודים יתנסו התלמידים בעיצוב ובפיתוח מוצרים מתחומים שונים ומגוונים, משלב הרעיון ועד הפקת קבצי ייצור למפעל: מוצרים הייטק, אביזרים, רהיטים, גופי תאורה ועיצוב מונגש לאנשים עם מוגבלויות. לרשות תלמידי המגמה עומדים מחשבים חדישים, מדפסת תלת מימד וציוד מקצועי רב המאפשר לתלמידים ללמוד בסביבה איכותית, מקצועית ונעימה.

 

מגמת ניהול תיירותי

מגמת "ניהול תיירותי", היא מגמה טכנולוגית, המאפשרת לתלמידים להגיע בבחינת הבגרות ל: 8-10 יחידות לימוד ובנוסף אפשרות לקבל הסמכה לתעודת "מפעיל תיירות נכנסת".

מטרותינו הן:

הגברת המודעות בקרב בני הנוער לחשיבותו של ענף התיירות, טיפוח תלמיד הרואה בתיירות ברכה כלכלית וחברתית ומסביר פנים לתייר. טיפוח הבנה וסובלנות כלפי תרבויות, רגשות ומסורות של עמים אחרים הם הערכים העומדים לנגד עיננו כמחנכים.

הענקת בסיס אקדמי לתלמיד בתחומי ידע מן המדעים השונים: גיאוגרפיה, היסטוריה של ארץ ישראל, שיווק וניהול, שיהוו בסיס חיוני להמשך לימודים אקדמיים. הכרת מושגים לתיאור והסבר של אירוע כמו גם הכרות עם תופעות תיירותיות חשובות בזיקה לעבר ולהווה.

הקניית מיומנויות הנוגעות לשימוש במחשב ויישומיו בענף התיירות. הקניית בסיס להכשרה מקצועית בתחום התיירות שיאפשרו לבוגרים להשתלב בענף התיירות על ענפיו השונים.

אופיים של נושאי הלימוד בתיירות, כמקצוע רב תחומי מוביל לשיטות לימוד ולדרכי הוראה ייחודיות, לא רק בכיתה הרגילה אלא גם בכיתות מעבדה מול מחשב. מהפכת המידע המציעה מאגרי מידע ממוחשבים באינטרנט משרתת גם את ענף התיירות, בהביאה מידע רב על אמצעי תחבורה תיירותיים, אתרים, אטרקציות ותופעות טבע ייחודיות.

צרו קשר

    הירשמו לניוזלטר שלנו

      אני חבר.ת צוות ברנקו וייס

      © כל הזכויות שמורות למכון ברנקו וייס 2023

      תפריט נגישות