מדעניות העתיד - ברנקו וייס

התכניות שלנו > תכניות חינוכיות לתלמידים ותלמידות
מדעניות העתיד

חזון התכנית
הגדלת מספר הנשים העוסקות במדע וטכנולוגיה, במדעים מדויקים ובהנדסה על ידי עידוד בנות לבחירת מגמה מדעית-טכנולוגית בתיכון ועידוד מצוינות, השתפרות מתמדת ומיצוי הפוטנציאל האישי
מנהל.ת:
טלי בר סבצניקר
מסגרות בתוכנית: 48 קבוצות
שותפים: משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה
צור קשר
מטרות התכנית
  • הגדלת מספר הנשים העוסקות במדע וטכנולוגיה, במדעים מדויקים ובהנדסה
  • עידוד בנות לבחירת מגמה מדעית-טכנולוגית בתיכון, חשיפתן לבחירה במקצועות מדעיים-טכנולוגיים באקדמיה ולהשתלבות בשוק העבודה במקצועות אלו.
  • עידוד מצוינות, השתפרות מתמדת ומיצוי הפוטנציאל האישי.
  • העצמת הבנות והענקת תמונת עתיד, תוך הקניית הכלים המאפשרים קבלה לפקולטות היוקרתיות באוניברסיטאות והמכללות השונות לתחומי ההנדסה והמדעים המדויקים.
  • יצירת שינוי עמדות בנושא נשים ומגדר והעלאת המסוגלות בקרב משתתפות הפרויקט באשר ללימודים גבוהים בתחומי המדע והטכנולוגיה ובאשר לעיסוקים בתחומים אלו.
אוכלוסיית יעד

בנות בלבד מהפריפריה החברתית או הגיאוגרפית

דרכי פעולה
  • קורסים מעשירי ידע במדע וטכנולוגיה, שעות תגבור במקצועות הליבה.
  • ימי חשיפה באקדמיה, חברות הייטק, אתרי מורשת וזהות.
  • סמינריון ליומיים פעם בשנה שיכלול התנסות למידה במעבדות באקדמיה.
  • מפגשי למידה משותפים יחד עם האימהות.
  • מעורבות בקהילה במדע ובטכנולוגיה.
  • קורס פסיכומטרי בסוף כתה י'.
הישגי התכנית

המכון שותף בהפעלת התכנית החל ממחזור ד' בשנת 2018.

  • 83% מהתלמידות בוגרות מחזור ד' השתלבו במגמות מדעיות וטכנולוגיות.
  • 87% מהתלמידות בוגרות מחזור ה' השתלבו במגמות מדעיות וטכנולוגיות.
  • בתקופת מגיפת הקורונה הלמידה המשיכה במתכונת רגילה.
פריסה ארצית

אום אל פחם, אור יהודה, אום בטין, אל בטוף, אלעד, אל סייד, אריאל, אשדוד, אשקלון, בית שמש, ביתר עילית, גלבוע, גן יבנה, גזר, טבריה, יהוד, ירושלים חרדי, ירושלים מזרח, כפר סבא, מרחבים, נחף, נשר, נתיבות, נתניה, מעלות, עין מאהל, עמק חפר, עכו, עמק לוד, ערערה בנגב, פתח תקווה, רחובות, רהט, רמלה, שעב, תל אביב יפו

מי בתכנית

כ-1200 תלמידות ב-48 קבוצות

צרו קשר

    הירשמו לניוזלטר שלנו

      אני חבר.ת צוות ברנקו וייס

      © כל הזכויות שמורות למכון ברנקו וייס 2023

      תפריט נגישות