0
חנות
לתרומה
דרושים.ות
אזור צוות
מי אנחנו
על המכון
שותפים לדרך
האנשים שלנו
מסמכי עמותה
תרומות
על ד"ר ברנקו וייס
מייסדים ומנהלי עבר
בתי הספר שלנו
התכניות שלנו
ליווי מערכתי
מרכז הידע
x
סוגים
כרזות וסרטונים
כלי חשיבה ולמידה
מאמרים
ספרים
חוברות
מילון מונחים
סינון
טיפוח החשיבה
הצג
רשימת פריטים
סנן
סוגים +
כרזות וסרטונים
עשרה תנאים של למידה רבת עוצמה – כרזה
חמשת ממדי הלמידה – כרזה
כלי חשיבה ולמידה
התבונן, חשוב, אני, אנחנו
יופי ואמת
מה יכול להיות?
עובדות או בדיה
מח"ל – מסכימים, חלוקים, לא רלוונטי
מעגלי פעולה
פנקס עיתונאים
רם סמפץ
ימד"מ – יתרונות, מגבלות, דרכי התגברות, מעניין
זה כמו…
שאלות יצירתיות
גריה אקראית / קשרים מאולצים
סולם להערכת רעיונות
מטריצה להערכת רעיונות ופתרונות
מטריצה להעלאת רעיונות
יצירת מטאפורות
דפוס סיבה-תוצאה
SCAMPER – מאיץ רעיונות
שאלות תופרות
מארגן שמש לחשיבה מסתעפת
סיעור מוחות כתוב
מניפת קונצפטים
מארגן דפוס הרצף
מארגן שמש לחשיבה מתכנסת
ניסוח בעיה/אתגר המזמן פתרונות יצירתיים
א"ב של רעיונות
מילות הוראה ומשמעותן
לרקוד עם מילים
שאילת שאלות טובות
ניתוח השוואת זוגות
שכ"ג – שקול כל הגורמים
מח"א – מה חושבים אחרים
סיעור מוחות להעלאת אפשרויות
היכנס פנימה: תפיסה, ידיעה, אכפתיות
שאילה לפנים
מילות שאלה ומשמעותן
מארגן הדפוס התיאורי
שאילה לאחור
מארגן דפוס המושג
חא"ב – חלופות, אפשרויות, ברירות
חש"מ – חיובי, שלילי, מעניין
שמ"י – שאיפות, מטרות, יעדים
טען, תמוך, שאל
דפוס ההכללה
מאמרים
למה ואיך הופכים את החשיבה לגלויה?
אילו שגרות חשיבה יש?
חשיבה גלויה
שגרות וכלי חשיבה – לפי תחומי למידה חברתית-רגשית (SEL)
אשכול מודעות חברתית
אשכול מיומנויות בינאישיות
אשכול קבלת החלטות אחראית
אשכול ניהול עצמי
אשכול מודעות עצמית
למידה בדרך החקר במגמת פיזיקה בבית הספר ע"ש אנה פרנק, סאסא
למידת ספרות בדרך החקר בתיכון ברנקו וייס בית שמש
למידת חקר במכון ברנקו וייס
למידת כימיה בדרך החקר בתיכון הרצוג, בית חשמונאי
תהליך החקר
חשיבה ביקורתית
חשיבה יצירתית
טיפוח הבנה בכיתה
מהם ביצועי הבנה?
חינוך להבנה
ביצוע הבנה – שאילה לפנים בשיעור תורה/תנ"ך
ביצוע הבנה – שאילה לאחור בשיעור תורה/תנ"ך
תהליך קבלת החלטות
גישות לטיפוח החשיבה – מאמר מבוא | חלק ב'
יישום כובעי החשיבה – מאמר מבוא
גישות לטיפוח החשיבה – מאמר מבוא | חלק א'
משולש הנטיות
Concept = מושג-רעיון-תפיסה
(קצת) על טבעה של הלמידה
ששת כובעי החשיבה – מאמר מבוא
התהליך היצירתי – מאמר מבוא
מה מאפיין אדם יצירתי והאם ניתן לחנך ליצירתיות? – מאמר מבוא
כללים בחשיבה מסתעפת – מאמר מבוא
כללים בחשיבה מתכנסת – מאמר מבוא
קונסטרוקטיביזם – אי-הבנה של תלמידים ומה אפשר ללמוד ממנה
סביבה מעודדת יצירתיות – מאמר מבוא
הערכה של חשיבה יצירתית – מאמר מבוא
טיפוח חשיבה יצירתית – מאמר מבוא
טיפוח חשיבה ביקורתית – מאמר מבוא
מהי חשיבה ביקורתית – מאמר מבוא
חידות
כלי חשיבה – בחלוקה לפי מטרות הוראה-למידה
כלי חשיבה – ליישום בהקשרים כלליים
שלבים בקבלת החלטות וכלים ותמרורי חשיבה לעזר
ספרים
עלוני "חינוך החשיבה" 1999
דרכי חשיבה: חינוך לאמתי, ליפה ולטוב
אוסף עלוני "חינוך החשיבה" 1998
יצירתיות רצינית
אינטליגנציות מרובות
נופי החשיבה
למד את ילדך לחשוב
אוגדן עלוני "חינוך החשיבה" 1997
אוגדן עלוני "חינוך החשיבה" 1995
חוג הנוירונים
לקראת בית ספר חכם
ללמד חשיבה
פתרון בעיות והבנה
ממדי החשיבה – מסגרת לתוכנית לימודים ולהוראה
מחשבה ותרבות
ללמוד, לחשוב וללמוד לחשוב
חכה, פיתיון ודגים
חשיבה המצאתית
ממדי הלמידה
פתרון בעיות יצירתי
כלי חשיבה בסיסיים לפתרון בעיות מילוליות במתמטיקה
החושב הצעיר – מדריך פעילויות חשיבה לילדים
הכיתה החושבת
לקראת הוראה קונסטרוקטיביסטית
חדשנות בפעולה
הבנה בכוונה: תכנון שיעורים עתירי הבנה
יצירת כיתות חשיבה
האמבטיה של ארכימדס
הוראה לשם הבנה
אני צודק אתה טועה
חשיבה יזמית
חינוך לחשיבה ביקורתית
מיזוג החשיבה בלמידה – חוברת 3
מיזוג החשיבה בלמידה – חוברת 2
מיזוג החשיבה בלמידה – חוברת 1
לוגיקה יישומית
חוברות
מבוא לחשיבה המצאתית שיטתית – פתרונות
מבוא לחשיבה המצאתית שיטתית – מורה
קורט חשיבה – יחידה 1 – רוחב – כרטיסיות לתלמיד
מסע לחיפוש שאלות טובות – מבנית לתלמיד
חדשנות בפעולה – ספר למדריך הסדנה
חשיבה דדוקטיבית ואינדוקטיבית – חוברת לתלמיד
קורט חשיבה – יחידה 6 – פעולה – מדריך למורה
חשיבה דדוקטיבית ואינדוקטיבית – מדריך למורה
קורט חשיבה – יחידה 2 – ארגון – כרטיסיות לתלמיד
קורט חשיבה – יחידה 3 – אינטראקציה – כרטיסיות לתלמיד
מבוא לחשיבה המצאתית שיטתית – תלמיד
קורט חשיבה – יחידה 5 – מידע ותחושות – כרטיסיות לתלמיד
כלים בסיסיים לפיתוח החשיבה הצורנית, הספרתית והמילולית (ערבית)
כלים בסיסיים לפיתוח החשיבה הצורנית, הספרתית והמילולית – פתרונות (ערבית)
כלים בסיסיים לפיתוח החשיבה הצורנית, הספרתית והמילולית – פתרונות (עברית)
כלים בסיסיים לפיתוח החשיבה הצורנית, הספרתית והמילולית (עברית)
עושים חושבים
קורט חשיבה – יחידה 6 – פעולה – כרטיסיות לתלמיד
קורט חשיבה – יחידה 4 – יצירתיות – כרטיסיות לתלמיד
קורט חשיבה – יחידה 3 – אינטראקציה – מדריך למורה
מסע לחיפוש שאלות טובות – מדריך למורה
קורט חשיבה – יחידה 1 – רוחב – מדריך למורה
ההשוואה – מבנית להעמקה במיומנות ההשוואה ויישומה בהבנת הנקרא ובהבעה
קורט חשיבה – יחידה 5 – מידע ותחושות – מדריך למורה
קורט חשיבה – יחידה 2 – ארגון – מדריך למורה
קורט חשיבה – יחידה 4 – יצירתיות – מדריך למורה
מילון מונחים
לוגיקה לא-פורמלית (יישומית)
כשלי חשיבה (thinking fallacies)
כלי חשיבה
ידע מסדר גבוה (higher order knowledge)
חשיבה לטראלית (lateral thinking)
חשיבה מסדר גבוה (higher order thinking)
חשיבה מתכנסת ומסתעפת (divergent and convergent thinking)
חשיבה רציונלית
חשיבה יצירתית (creative thinking)
אינטליגנציה רפלקטיבית (reflective intelligence)
דפוסי חשיבה
העברה (transfer)
חשיבה טובה
חשיבה ביקורתית במובן חזק (critical thinking in the strong sense)
חשיבה
חשיבה ביקורתית (critical thinking)
חינוך החשיבה
מי אנחנו
על המכון
שותפים לדרך
האנשים שלנו
מסמכי עמותה
תרומות
על ד"ר ברנקו וייס
מייסדים ומנהלי עבר
בתי הספר שלנו
בתי הספר האתגריים
בתי הספר השש-שנתיים
בית הספר בענן
התכניות שלנו
תכניות חינוכיות לתלמידים ותלמידות
תכניות פדגוגיות לצוותים חינוכיים
ליווי מערכתי
מרכז הידע
חנות
לתרומה
דרושים
אזור צוות
תפריט נגישות
close
פתיחה וסגירה של תפריט הנגישות
keyboard
ניווט מקלדת
visibility_off
ביטול אנימציות / הבהובים
nights_stay
Contrast
format_size
הגדלת טקסט
text_fields
הקטנת טקסט
font_download
גופן קריא
title
סימון כותרות
link
סימון קישורים ולחצנים