1. פדגוגיה חדשנית ברמות שונות בבית הספר – רמה ארגונית, רמת המורים, רמת התכנים.
- שינוי תפיסת הצוות החינוכי את הפדגוגיה מהוראה אוטוריטטיבית בה המורה במרכז ועיקר עיסוקו הוא בהקניית ידע להוראה משתפת, תוך שימת לב ודגש על היבטים רגשיים וחברתיים, גוון דרכי הוראה.
- תכניות למידה מותאמות – התאמת התוכניות לאוכלוסיית הלומדים על ידי המורים ואנשי הצוות הפדגוגי.
- פיתוח פרקטיקות הוראה חדשניות תוך כדי ליווי ואימון המורים.
- שינוי בפריסת מקצועות הלימוד – כל שנה פחות מקצועות אך בכל מקצוע יותר שעות העמקה והרחבה.
- שינוי הערכה בית ספרית – הערכה בונה המכוונת לצמיחה והשתפרות.
2. חינוך משלים – חיבור החינוך הפורמלי לבלתי פורמלי – חוגי העשרה וקבוצות מנהיגות כחלק מיום הלימודים.
- טיפוח בוגרים המודעים למרכיבי הזהות; בעלי שייכות; בעלי חוסן נפשי וחברתי; מתמודדים עם מורכבויות; בעלי יכולת השתלבות בתעסוקה עתירת הכנסה
3. בית ספר להורים שותפים
שלב א':
- הפצת סקר בקרב הורים ותלמידים בנושא קשר הורה-תלמיד
- ניתוח הממצאים
- ליווי הצוות בהובלת תכנית לשיפור קשר הורה-ילד
שלב ב':
- פיתוח תכנית להעצמת הורים
- שילוב מעורבות הורים במשימות הביצוע הבית ספריות, שיקבלו ילדיהם
- המפגש המחבר – מפגש המקדם תקשורת בין הורים לילדיהם
- תכנית למעברים בין גן ליסודי, יסודי לחט"ב, חט"ב לתיכון
4. הוראת שפות עברית ואנגלית כמקדמות מודעות אישית, השתלבות בחברה, באקדמיה ובתעסוקה.