קרית חינוך ע"פ מודל ינאביע בכסייפה ובאבו קרינאת - ברנקו וייס

התכניות שלנו > תכניות פדגוגיות לצוותים חינוכיים
קרית חינוך ע"פ מודל ינאביע בכסייפה ובאבו קרינאת

המשימה
טיפוח וחיזוק מערכת החינוך ביישוב כמנוף לחיזוק החברה וכמנוע צמיחה, ומיצוי הפוטנציאל של המתחנכים במסגרתה.
מסגרות בתוכנית: 14
שותפים: ינאביע, מועצה מקומית כסייפה, אבו קרינאת, משרד החינוך
צור קשר
המשימה

הקמת קריה חינוכית קהילתית בישוב בדואי, המושתתת על סגל חינוכי איכותי המשלב גישות פדגוגיות פורמליות ובלתי פורמליות להקניית כישורים מקצועיים וערכיים הרלוונטיים למאה ה-21.

מטרות
  • יצירת רצף חינוכי הוליסטי מגן ועד תיכון תוך שילוב מערכים פורמליים ובלתי פורמליים בחינוך ובהוראה.
  • שיפור הישגי תלמידי ביה"ס במקצועות הליבה: מדע וטכנולוגיה, אנגלית, מתמטיקה, עברית ושפת אם.
  • שיפור האקלים החברתי והורדת רמת האלימות בבית הספר.
  • חיזוק המרכיב החינוכי/ערכי בתוך מערכת החינוך והקניית ההשכלה.
  • שינוי אישי וחברתי של התלמידים וחינוכם מגיל צעיר למעורבות בקהילה ולקיחת אחריות.
  • יצירת קהילת הורים שותפה לתהליכים חינוכיים.
  • שינוי המוסכמות התרבותיות/שבטיות ויצירת מודל בית ספרי מוצלח אשר יהווה דוגמא ומודל לחיקוי עבור בתי ספר אחרים בישוב ובחברה הבדואית כולה.
  • חשיפת התלמידים לעולם האקדמיה.
אוכלוסיית יעד

תלמידים מגיל לידה עד 18 בישוב כסייפה והוריהם.

ייחודיות התוכנית
  • פדגוגיה חדשנית: חיבור ההוראה לטבעה של הלמידה.
  • חינוך משלים: חיבור בין חינוך פורמלי ובלתי פורמלי.
  • בית ספר להורים: תקשורת כמנוף לחיבור בין הורים לתלמידים.
  • שפות: הוראת השפות עברית ואנגלית תוך חיבור הוראת השפות למטרות.
דרכי פעולה

1. פדגוגיה חדשנית ברמות שונות בבית הספר – רמה ארגונית, רמת המורים, רמת התכנים.

  • שינוי תפיסת הצוות החינוכי את הפדגוגיה מהוראה אוטוריטטיבית בה המורה במרכז ועיקר עיסוקו הוא בהקניית ידע להוראה משתפת, תוך שימת לב ודגש על היבטים רגשיים וחברתיים, גוון דרכי הוראה.
  • תכניות למידה מותאמות – התאמת התוכניות לאוכלוסיית הלומדים על ידי המורים ואנשי הצוות הפדגוגי.
  • פיתוח פרקטיקות הוראה חדשניות תוך כדי ליווי ואימון המורים.
  • שינוי בפריסת מקצועות הלימוד – כל שנה פחות מקצועות אך בכל מקצוע יותר שעות העמקה והרחבה.
  • שינוי הערכה בית ספרית – הערכה בונה המכוונת לצמיחה והשתפרות.

2. חינוך משלים – חיבור החינוך הפורמלי לבלתי פורמלי – חוגי העשרה וקבוצות מנהיגות כחלק מיום הלימודים.

  • טיפוח בוגרים המודעים למרכיבי הזהות; בעלי שייכות; בעלי חוסן נפשי וחברתי; מתמודדים עם מורכבויות; בעלי יכולת השתלבות בתעסוקה עתירת הכנסה

3. בית ספר להורים שותפים

שלב א':

  • הפצת סקר בקרב הורים ותלמידים בנושא קשר הורה-תלמיד
  • ניתוח הממצאים
  • ליווי הצוות בהובלת תכנית לשיפור קשר הורה-ילד

שלב ב':

  • פיתוח תכנית להעצמת הורים
  • שילוב מעורבות הורים במשימות הביצוע הבית ספריות, שיקבלו ילדיהם
  • המפגש המחבר – מפגש המקדם תקשורת בין הורים לילדיהם
  • תכנית למעברים בין גן ליסודי, יסודי לחט"ב, חט"ב לתיכון

4. הוראת שפות עברית ואנגלית כמקדמות מודעות אישית, השתלבות בחברה, באקדמיה ובתעסוקה.

פריסה ארצית

כסייפה, אבו קרינאת

מי בתכנית

רצף חינוכי – מעון יום, 10 גני ילדים, 2 בתי ספר יסודיים, תיכון שש שנתי

צרו קשר

    הירשמו לניוזלטר שלנו

      אני חבר.ת צוות ברנקו וייס

      © כל הזכויות שמורות למכון ברנקו וייס 2023

      תפריט נגישות