המודל רואה את הפוטנציאל המנהיגותי הקיים בבית הספר, שלפעמים לא בא לידי ביטוי, ומנסה לחזק את האמונה של כל פרט בחלק המנהיגותי שיש בתוכו, להוציא את המנהיגות מן האמונה הפנימית לפעולה הפומבית תוך כדי יצירת מרחב פעולה בטוח. הצלחתן של התנסויות אלה, יובילו את מנהיגות הביניים לפעולות מכוונות שמטרתן לעצב את המציאות הלימודית-חינוכית של בית הספר, להתחבר לחזון הבית-ספרי ולחלום על העתיד של בית הספר.
הפעילות מתבצעת בקבוצות קטנות שמעודדות קשר אישי והעצמה בין המדריך והחניכים ושיח קבוצתי איכותי.
בעלי תפקידים ומורים פוטנציאלים בבתי הספר הערביים, מנהלי בתי הספר, 9 מרכזי פסג"ה (מנהלות, סגנים ומדריכי אתגרים).
התכנית באה להעצים מנהיגות פדגוגית בקרב מורים ובעלי תפקידים בביה"ס לשם יצירת תרבות ארגונית בית ספרית מיטבית, שמשפיעה על הביצועים הלימודיים והחברתיים של התלמידים, כמו גם על המוטיבציה ותחושת השייכות של התלמידים והמורים.