התמקדות (זום אין – zoom in)
שגרת חשיבה להתבוננות מקרוב וליצירת פרשנויות.
מטרות | איך עושים | מתי ולמה משמש | טיפים | שייך ל... | מקור
מה המטרה?
- להתבונן מקרוב ולהניח הנחות ניסיוניות או פרשניות, בהסתמך על עדויות קיימות.
איך עושים זאת?
- קחו גיליון נייר וחיתכו בו חור קטן. התבוננו בקטע מהחפץ/תמונה מבעד לחור זה או הקרינו קטע קטן שבחרתם מותך החפץ/תמונה
- מה את/ה רואה או לְמָה שמת לב?
- מהן ההנחות או הפרשנויות שלך לגבי מה זה יכול להיות, בהסתמך על מה שהינך רואה?
- גלה/י חלק נוסף בחפץ/תמונה על ידי הגדלת החור בנייר
- אילו דברים חדשים נראים עתה? כיצד זה משנה את ההנחות או הפרשנות שלך?האם המידע החדש ענה על חלק מהתהיות שלך או שינה את הרעיונות הקודמים שלך?
- על אילו דברים חדשים את/ה תוהה?
- חזור/י על הגילוי והשאילה עד שכל החפץ/תמונה נחשפה.
- אילו שאלות עדיין נותרו לך על אודות החפץ/תמונה הזו?
קדימה מיישמים... : טיפים ליישום מוצלח
- בחרו חפץ/תמונה הקשור/ה לנושא, כמו בשגרת החשיבה רואה, חשוב, שואל.
- הציעו מבחר פרשנויות המתבססות על חלקים שונים של החפץ/תמונה.
- חשבו בזהירות אילו חלקים של החפץ/תמונה ברצונכם לחשוף, באיזה סדר, וכיצד הם יִבְנו את פרשנויות התלמידים.
- התחילו כל חשיפה בתיאור חדש של מה שרואים, ואז עברו לשאול כיצד המידע החדש הזה מעדכן את ההנחות הקודמות ומעצב חדשות.
סוג:
כלי חשיבה
קהל יעד:
תלמידים
נושאים:
שגרת חשיבה
תגיות:
חקירת יצירות אמנות