אתגרי חינוך
אתגרי חינוך הוא כתב העת של רשת בתי הספר האתגריים של מכון ברנקו וייס, והוא מציג תפיסות, פרקטיקות ואסטרטגיות פעולה שנולדו, עוצבו וגובשו עם השנים לכלל משנה חינוכית סדורה המתמקדת באוכלוסיית הנוער בהדרה. אתגרי חינוך נועד בראש ובראשונה לתת ביטוי לעשייה המגוונת והרב-תחומית בבתי הספר האתגריים ברנקו וייס ולזמן את ההמשגה שלה, מתוך רצון לשתף בידע שהולך ונבנה, ללמוד זה מזה ולהרחיב את מעגל השותפים לעשייה. כתב העת על מאמריו מייצג שיתוף פעולה מפרה ופורה בין שדה למטה. הכותבות והכותבים וכן חברי המערכת הם מגוונים: מן השדה החינוכי – מורים ומתנדבים בבתי הספר, וממטה הרשת וממטה התוכן של מכון ברנקו וייס. המאמרים נעים, מתכתבים ומשלבים בין עקרונות הפרקטיקה החינוכית לבין המשגת התאוריות החינוכיות שהם נשענים עליהן.
גיליון 4 | אדר ב' תשע"ט, אפריל 2019
הקדמה | רוצה להגיע לתלמיד קצה? צעד לעבר עצמך | הצלצול האחרון | ילדת הקצה שלי | מה אפשר לעשות עם ילד מאתגר? תיאור תהליך חינוכי-טיפולי | החוש השישי של התכנית הסינגולרית: רכבת ההרים אל הלא-נודע הגיעה ליעדה | בשבח הפדגוגיה הטיפולית, או: "המורה, הרסת לי את היחסים עם אבא שלי!" | עקב בצד אגודל - תיאורו של מסע חינוכי-רגשי | מה הוא אומר? | הדרך שבה אני מלמדת קובעת מי יהיה תלמיד טוב |
ילדת הקצה שלי / שרון דודיק
עקב בצד אגודל - תיאורו של מסע חינוכי-רגשי / שירי אמיר
מה הוא אומר? / דנה עדי
גיליון 3 | אייר תשע"ח, אפריל 2018
הקדמות | פדגוגיה בונת עתיד בבתי ספר לנוער בסיכון | פדגוגיה של ויסות עצמי ומוטיבציה לתלמידים בסיכון | בשבחי הכישלון: התבוננות שונה על הצלחה בעבודה עם נוער בסיכון | שבר ותיקון: שגרה וסדר ככלי בסיסי בעבודה עם ילדים ונוער במצבי סיכון | תכנית המנטורים: התחל"ה חדשה | "פסטיברנקו": חלומות מוזיקליים אישיים שמתגבשים להרכב מוזיקלי על הבמה | אוריינות דיגיטלית של תלמידים בהדרה ובמצבי סיכון: קווים לדמותה | שיבוש או חידוש? שיבושי לשון בקרב נוער בסיכון כמנוע תרבותי להתפתחות עתידית של שפה | מתאימים דרך: על תפיסת הפרטנות בעבודה עם נוער בסיכון | האדם שמעבר לפדגוגיה מוטת עתיד: על משמעות וקהילות משמעות
פדגוגיה בונת עתיד בבתי ספר לנוער בסיכון / ד"ר נעמה אזולאי ונופר חיה גת
פדגוגיה של ויסות עצמי ומוטיבציה לתלמידים בסיכון / ד"ר עינת ליכטינגר
שבר ותיקון: שגרה וסדר ככלי בסיסי בעבודה עם ילדים ונוער במצבי סיכון / יהודית מנדלבום
תכנית המנטורים: התחל"ה חדשה / דפי הלר-כהן
גיליון 2 | אדר תשע"ז, מרץ
הקדמות | בואו נשחק... כי יש כאן מקום לכולנו | משחק ודמיון בלמידה | הכנסו לכיתה מתחילים לשחק | בואו לשחק עם המידע | הגוגליסטים | נא להתפלסף | למידה יצירתית בלבד או תיקון חברתי? | חופש הבריחה