אינטליגנציות מרובות / הווארד גרדנר
תיאוריית האינטליגנציות המרובות של גרדנר חוללה מהפך בתפיסה המקובלת של האינטליגנציה. האינטליגנציה האנושית אינה ישות שכלית אחידה, אלא צרוף של אינטליגנציות נפרדות רבות, בעלות מיקום מובחן במוח ומנגנונים ייחודיים של עיבוד מידה והבעתו. הספר סוקר שבע אינטליגנציות מרכזיות ומתאר שורת פרוייקטים חינוכיים המבוססים על תאוריית האינטליגנציות המרובות..
תוכן העניינים
מבוא
חלק ראשון: התיאוריה של האינטליגנציות המרובות
פרק 3: שאלות ותשובות בנוגע לתיאוריית האינטליגנציות המרובות
פרק 4: זיקת האינטליגנציה ליכולות אנושיות נחשבות אחרות
חלק שני: חינוך האינטליגנציות
פרק 5: בית הספר של העתיד
פרק 6: הופעתן וטיפוחן של האינטליגנציות המרובות בילדות המוקדמת - גישת "פרויקט ספקטרום"
פרק 7: שנות החינוך היסודי - גישת הפרויקטים במסגרת ה-Key school
פרק 8: גישה אינטליגנטית לבית הספר - אינטליגנציה מעשית ברמת חטיבת הביניים
פרק 9: מחקר תחומי בבית הספר התיכון - מבוא ל-Arts PROPEL
חלק שלישי: הערכה ומעבר לה - מרכיביו של החינוך ברוח האינטליגנציות המרובות
פרק 10: הערכה בהקשר - החלופה למבחנים מתוקננים
פרק 11: מעבר להערכה - שאיפותיו ואמצעיו של החינוך
חלק רביעי: עתיד העבודה על האינטליגנציות המרובות
פרק 12: שבעה שלבי התפתחות בחקר האינטליגנציה
פרק 13: עירוב האינטליגנציה
אחרית דבר: תיאוריית האינטליגנציות המרובות בשנת 2013
נספחים
מפתח העניינים