ברנקו וייס ע"ש אנה פרנק, סאסא

No Image

תלמידים 30 470 תלמידים

צוות 30 71 מורים ואנשי צוות

מנהלת 30 יגאל כהן, מנהל בית הספר

מנהלת 30 רות חמו, מנהלת חטיבת הביניים

מנהלת 30 אפרת אביב, מנהלת החטיבה העליונה 

 ברשתהצטרפות לרשת שנת הלימודים תשס"ה

 

 מנהלת 30 מירה יובל, מפקחת בית הספר

מנהלת 30 ענת לוי, מנהלת גף חינוך, מ"א גליל עליון

כתובת 30 קיבוץ סאסא, ד"נ מרום הגליל, 13870

מייל 35 bw-annefrank@brancoweiss.org.il

טלפון 30 698-7690 (04)

אתר בית ספר 30 אתר בית הספר

בית ספר אנה פרנק בקיבוץ סאסא מעניק לתלמידיו חווית לימודים באווירה משפחתית וחמה. תלמידי בית הספר מגיעים מהמועצות האזוריות מרום הגליל וגליל עליון, ממעלות, מצפת ומיישובים סמוכים. בית הספר השש שנתי מציע לתלמידיו רב-תרבותיות ייחודית. הלמידה עם עמיתים השונים זה מזה בדתם ובמוצאם מעצימה את התלמידים ומצמיחה אותם לעבר מעורבות חיובית ותרומה לקהילה.

התפיסה החינוכית של בית הספר היא כי הדרך לקדם את התלמידים להצלחה בלימודים ולהעצמה אישית היא באמצעות מתן יחס אישי לתלמידים. צוות בית הספר אוהב את התלמידים ואת מקצוע החינוך, ודואג לכל צורכי התלמידים. הדאגה לכל תלמיד מובילה את התנהלות בית הספר: שיחות אישיות קבועות בין המורים לתלמידים, עבודה בקבוצות קטנות המותאמות לצורכיהם, ביקורי בית אישיים ועוד.

בית הספר השש שנתי אנה פרנק שם דגש על לימודי האומנות והמדעים. תלמידי חטיבת הביניים מקבלים תגבור של שעות מדעים, בשיטת למידה פעילה. כמו כן, תלמידי החטיבה בוחרים שני מקצועות מתחום האומנות שאותם הם לומדים על פני ארבע שעות שבועיות.

החזון החינוכי

בית הספר רואה בחזונו בוגרים המקיימים אזרחות טובה, שומרי חוק, נאמנים לקהילתם ולמולדתם. בוגרים שיהיו קשורים למדינתם ולארצם ויהיו מעורבים בקהילה ויפעלו למען איכות הסביבה. בוגרים המצוידים במיומנויות למידה, בתעודת בגרות איכותית ובכלים למציאת פרנסה ולרכישת השכלה גבוהה. בבית הספר יש תכנית ענפה של הכנה לצה"ל והצוות מעודד את תלמידיו לפנות לשירות משמעותי בצבא.

טיפוח תחושת המסוגלות

בבית הספר השש שנתי אנה פרנק שואפים לקדם כל תלמיד לחוויות הצלחה בלימודים. התפיסה המנחה את בית הספר היא שהצלחות אישיות בכל תחום שהוא מעצימות את תחושת המסוגלות של הילד, ומכאן תצמח תחושת המסוגלות גם בלימודים.

באמצעות מסלולי האומנויות המגוונים ניתן מענה לאינטליגנציות המרובות בבית הספר. כל תלמיד בוחר במסלול המתאים לכישוריו – ובו הוא זוכה להצלחה רבה. העמידה באתגר האומנותי מחזקת את תחושת המסוגלות הכללית של התלמידים, והם מגיעים עם תחושה זו גם לשיעורים הרגילים.

 sasa-music-home-page

 

 

בית הספר רואה בחזונו בוגרים המקיימים אזרחות טובה, שומרי חוק, נאמנים לקהילתם ולמולדתם. בוגרים שיהיו קשורים למדינתם ולארצם ויהיו מעורבים בקהילה ויפעלו למען איכות הסביבה. בוגרים המצוידים במיומנויות למידה, בתעודת בגרות איכותית ובכלים למציאת פרנסה ולרכישת השכלה גבוהה. בבית הספר יש תוכנית ענפה של הכנה לצה"ל והצוות מעודד את תלמידיו לפנות לשירות משמעותי בצבא. 

על המנהל ודרכו החינוכית

יגאל כהן, מנהל בית הספר השש-שנתי אנה פרנק, הוא בעל תואר שני במנהל חברה ומדיניות החינוך מטעם אוניברסיטת בן גוריון.

 

מהו הרקע החינוכי שלך?

"הגעתי לניהול אחרי תפקידים רבים במערכת החינוך. הייתי מורה ומחנך, חבר הנהלה ורכז חינוך חברתי. מגוון רחב של תפקידים, שכללו גם חינוך במשלחת למקסיקו".

 

מדוע עברת מחינוך לניהול?

"התחלתי לחנך בגיל מאוחר יחסית, כשהייתי בן 27, מתוך בחירה שלמה שזה הייעוד שלי. חינוך הוא המקצוע החשוב ביותר בעיניי, שבו אתה משפיע בצורה המשמעותית ביותר על צורת החיים של בני הנוער. כמנהל אני יכול לפעול, יחד עם שותפיי לדרך, כדי להגשים נורמות וערכים שאנחנו מאמינים בהם".

 

מהי התפיסה החינוכית המנחה אותך?

"פרטנות, יחס אישי, מענה אישי. כל אלה הם הבסיס להצלחה של עבודת החינוך שלנו. בשל כך אנחנו מתעקשים על קיום שיחות אישיות תדירות, ביקורי בית שגרתיים אצל כל התלמידים, דאגה מקסימאלית לצרכים האישיים של כל ילד – מבחינה רגשית ומבחינה לימודית".

תכניות הוראה פרטנית

פרויקטים מיוחודיים לבית הספר

 

בבית הספר ישנו דגש על נושא הפרטנות בהוראה. ישנו מערך עזרה לתלמידים מתקשים הן בחטיבת הביניים והן בחטיבה העליונה. הלמידה מתבצעת בקבוצות קטנות הן במסגרת כיתות החינוך הקטנות והן במסגרת מקצועות המדעים, המתמטיקה והאנגלית. בחטיבה העליונה מתקיימת למידה בקבוצות קטנות לתלמידים מתקשים לקראת הבגרויות. בנוסף, פועלת סייעת לעזרה לתלמידים מתקשים.

תחום נוסף ומשמעותי הוא העמקת המענה החינוכי גם לתלמידים המצטיינים בעיקר במקצועות המתמטיקה והמדעים, זאת ע"י הקמת קבוצות מצוינות במתמטיקה בשכבות ז', ח' ו-ט'. כמו כן, בחטיבת הביניים ישנם חוגי העשרה בחקר מדעי (שכבות ח-ט) וברובוטיקה (אמנויות ז-ח).

בבית הספר פועלת התוכנית היוקרתית "קדם עתידים" המאפשרת קידום תלמידים מצטיינים המתגוררים בפריפריה

No Image

שיתוף הורים

  1. הורי בית הספר מעורבים ומשתפים פעולה בתהליך החינוכי.
  2. התקשורת בין ההורים לבית הספר היא יום-יומית, בפתיחות מלאה.
  3. מנהל בית הספר נפגש עם ההורים גם בביתם, ביישובים השונים, כדי לשמוע את דבריהם.
  4. בית הספר מזמין את ההורים להרצאות פעילות בבית הספר.
  5. אסיפות וימי הורים – כרגיל, כחלק משגרת בית הספר.
  6. הנהגת הורים פעילה הנפגשת באופן תדיר.

תרומה לקהילה

בית הספר השש שנתי אנה פרנק מתגאה באוכלוסייה המגוונת של באי בית הספר. תלמידי בית הספר מגיעים ממגזרים שונים באוכלוסייה: ותיקים ועולים חדשים, קיבוצניקים ובני מושבים, דתיים וחילוניים, בני המגזר הצ'רקסי והמוסלמי.

לאור ההרכב התרבותי הייחודי של בית הספר, קיימת חשיבות רבה למעורבות התלמידים בפעילות חברתית ולעידוד שילובם החיובי בפרויקטים התנדבותיים של תרומה לקהילה, המחברים אותם לקהילה. לצורך כך נהגתה תוכנית הרצועה החברתית.

 

הרצועה החברתית – תוכנית לעידוד מעורבות בקהילה

מטרת התוכנית

יצירת מסגרת חינוך בלתי פורמלית בבית הספר כדי ליצור זירות נוספות ללמידה, להיכרות ולחיזוק מעורבות התלמידים בתחומים חברתיים נוספים. עידוד ביטוי אישי ויצירתי של כל תלמיד.

 

רציונל התוכנית

בבית ספר שבו התלמידים מגיעים מרקעים תרבותיים שונים, חשוב לאפשר לכל ילד לבטא את עצמו ולמצוא את הייחוד שלו בקהילה ואת המשותף לו עם הקהילה. התוכנית מתבצעת תוך שיתוף מלא בין המורים לתלמידים ובין התלמידים לבין עצמם. זהו תהליך חינוכי מתמשך הממחיש לתלמידים מהי דמוקרטיה ומהי בחירה. החינוך החברתי יוצר תחושת קהילתיות ומעורר ערנות לתהליכים חברתיים בקהילה.

 

מערכת הרצועה החברתית

התוכנית מתקיימת שעתיים בשבוע במהלך יום הלימודים, ובהן מתפנים כל תלמידי בית הספר לעשייה חברתית. התלמידים בוחרים תחום דעת מסוים שבו הם יתמחו בשעות הרצועה החברתית. תלמידי בית הספר, להוציא שכבות ז ו- י', מתפזרים בין קורסי העשרה מגוונים וביניהם: הישרדות, יוגה, בישול, טיפול בחממה, תיאטרון, ריקוד, ספורט ועוד. תלמידי השכבות הבוגרות של בית הספר מתנסים בקורסים רלוונטיים אליהם כגון הכנה לשירות צבאי.

בזמן הרצועה החברתית, תלמידי שכבת ז' עוסקים בפעילות בנושאי אקולוגיה ושמירה על איכות הסביבה, ואילו תלמידי י' יוצאים לשלוש שעות של פעילות תרומה בקהילה מחוץ לבית הספר, באתרים כגון בית הסבים בברעם, גני ילדים ועוד. כמו כן, במסגרת השעתיים האלה מתקיימים מופעים ואירועי תרבות שונים.

בשעתיים של הרצועה החברתית שוהים התלמידים עם עמיתים שבחרו את אותו תחום הדעת, וכך נוצרת הזדמנות למפגש בין תלמידים ומורים מגילאים שונים וממקומות שונים.

אז מה היה לנו החודש?

תוכלו להתרשם מהעשייה בבית הספר באמצעות העלונים החודשיים.