ברנקו וייס החקלאי, פרדס חנה

No Image

מספר תלמידים

סגל בית הספר

צוות ההנהלה

 

 

 

 

 

 

 

 

מפקחת בית הספר

 שנת הקמה

 

 יצירת קשר

 

1480

161 מורים ואנשי צוות

מנהל

מזכירת בית הספר

מנהלת חטיבת הביניים

מזכירת חטיבת הביניים

מנהלת החטיבה העליונה 

מזכירת החטיבה העליונה

יועצת

רכזת פדגוגית

רכזת חברתית 

שושנה מירוצ'ניק

1934

הצטרפות לרשת ברנקו וייס ב-2011

כתובת

דוא"ל

טלפון

 

 

ליאור אבימן

מלכה אשתר

אורלי בן יהודה

מירב דהן

נטע קוסובסקי

יפה מריז'אן

בת שבע דרוקר

מירה רביד

איריס רוזנשטיין

 

 

 

דרך הבנים, פרדס חנה, 37000

haklai.ph@gmail.com

617-7111 (04)

התיכון החקלאי ברנקו וייס בפרדס חנה הוא בית ספר הנפרש על פני שטח רחב ידיים. שטחי משק ירוקים מקבלים את פניהם של התלמידים ומשרים על כל באי בית הספר אווירת שלווה ונחת. לבית הספר הפסטורלי בפרדס חנה יש גם סיפור היסטורי מפואר. התיכון הוקם בשנת 1934 כבית ספר של איכרים, במטרה לעודד את ההשכלה בקרב החקלאים. באותם ימים שימש בית הספר כפנימייה עבור חקלאים מכל הארץ.

מאז עברו שנים, ובית הספר שינה פניו מכפר נוער – לתיכון מקיף, אך המסורת של אהבת הטבע וההשכלה הונחלה לדורות.

המשפחתיות היא ערך ונורמה בתיכון החקלאי בפרדס חנה. בבית הספר לומדים היום תלמידים, שסביהם למדו בו בעצמם. בבית הספר יש מורים שהיו תלמידים, הורים שהיו מורים, ואפילו המנהלת הייתה תלמידה. המשפחתיות של בית הספר מורגשת בכל אירוע: צוות הגמלאים של התיכון מגיע לאירועים מיוחדים, מפגשי בוגרים מרגשים מתרחשים בין כותלי בית הספר ויום זיכרון מיוחד מציין בוגר שנפל. בית הספר משמר תחרות ניווט בת 35 שנה, מסע רגלי של תלמידים בסוף התיכון ועוד.

 

pardes-general-2

 

 

החזון החינוכי

התיכון בפרדס חנה חותר לתת לתלמידיו את כל הכלים וההזדמנויות שיקדמו אותם בחייהם ויסייעו להם להיות אזרחים טובים במדינה. אזרחים שיודעים לתת מעצמם והם מודעים לסביבה ולהשפעתם על איכות הסביבה. בית הספר רואה בחזונו בוגרים שיעשו את מיטב יכולתם כדי להתקדם ולהצליח, ויצטיינו בכל תחום שיבחרו בו.

אקלים כיתה מיטבי

התיכון החקלאי בפרדס חנה מעודד אחריות ומעורבות חברתית של כל באי בית הספר. בית הספר שם דגש רב על תחום החינוך החברתי, מתוך התפיסה שפעילות חברתית ערכית משפרת את האקלים הבית-ספרי.

בית הספר מטפח את הנהגת התלמידים שלו, ובכל שכבה קיימת מועצת תלמידים פעילה. ישנם פרויקטים התנדבותיים של תרומה לקהילה בשיתוף התלמידים, סדנאות מנהיגות, הנחיית עמיתים ועוד. תלמידי בית הספר מובילים פעילויות למען הסביבה ולמען הגיבוש החברתי בבית הספר; קיוסק ירוק, הפסקות פעילות ואירועים בית-ספריים הם רק חלק מפעילויות אלה. תלמידי בית הספר מקיימים פרויקטים התנדבותיים בקהילה, וביניהם התנדבות במשמר הגבול ובמשטרה, הכנת פעילויות לגני ילדים ולמרכזי קשישים, פרויקט למען ניצולי שואה, משלוחי מנות לבתי חולים ועוד.

העשייה החברתית הענפה מעצימה את תחושת השייכות של התלמידים למסגרת החינוכית, ומביאה לצמצום בעיית האלימות בבית הספר. האקלים החברתי החיובי מקנה לכל תלמיד תחושת מוגנות, החשובה ביותר לתפקודו הכללי בתיכון.

 

 

על המנהל ודרכו החינוכית

 

פרויקטים מיוחדים לביתה ספר

 

"מנהיגות תלמידים היא מפתח חינוכי חשוב ואנחנו משקיעים בתוכניות לטיפוח המנהיגות של התלמידים. מתוך המנהיגות יצמח אקלים חינוכי מיטבי, שבו הילדים חשים מוגנים בבית הספר ושייכים לבית הספר ולקהילה".

מרכז פדגוגי לתלמידים

בית הספר הציב כמטרה את טיפוח תחושת המסוגלות וחווית ההצלחה של כל תלמיד ותלמיד. לשם כך, הוקם בתיכון מרכז פדגוגי הנותן לתלמידים מענה לימודי בשעות בית הספר. המרכז הפדגוגי בתיכון מאפשר לתלמידים לקבל את התמיכה הלימודית הדרושה להם – כבר במהלך יום הלימודים ואפילו בזמן השיעור שבו הם מתקשים. תלמידי המרכז הפדגוגי עובדים בקבוצות קטנות ולומדים את הנושאים הנלמדים בכיתה וכך מתקדמים לעבר הצלחה בלימודים.

 

pardes-lemida-1

 

תלמידים שהולכים למרכז הפדגוגי מקבלים שם מענה רגשי חשוב. התלמידים זוכים ליחס אישי מיטבי ואף ניגשים לפעילויות התנדבותיות בבית הספר, התורמות להם בהיבט הרגשי וההתנהגותי. דוגמה לכך היא ההתנדבות בכלבייה טיפולית בשטח בית הספר.

 

מטרת התוכנית

לתת מענה ויחס אישי לתלמידים מתקשים באמצעות הוראה פרטנית.

 

רציונל התוכנית

תלמידים המתקשים בנושא לימודי מסוים אינם מסוגלים לתפקד בצורה איכותית בכיתה. קושי זה גורם להם לתסכול ולתחושת מסוגלות נמוכה. תלמידים אלה זקוקים לתמיכה לימודית ורגשית, שתסייע להם להגיע לחוויות הצלחה ולתחושת מסוגלות גבוהה. חוויות אלה יובילו אותם לתפקד טוב יותר בכיתה, והתרומה העצומה תהיה גם לילד וגם לכיתתו ולמוריו.

 

רכזת התוכנית

 

 

מערכת השעות של תלמידי מרכז הלמידה הפדגוגי

  • המרכז הפדגוגי בבית הספר השש שנתי בפרדס חנה פועל בשעות הלימודים.
  • הלמידה במרכז הפדגוגי מתרחשת במרחב מיוחד שהוקצה לצורך העניין.
  • מורי המרכז הפדגוגי הם מסגל בית הספר וגם מורים המגיעים מבחוץ.
  • כל מורי המרכז עוברים הכשרה מתאימה לעבודה עם התלמידים.
  • הלמידה במרכז הפדגוגי מקיפה את כל מקצועות הלימוד.
  • למרכז הלמידה מגיעים תלמידים שתוצאות המיפוי שלהם הצביעו על קושי במקצוע מסוים. במהלך השנה נערכים מיפויים חדשים, ונקבעים יעדים להמשך.

 

pardes-lemida-2

שיתוף הורים

  • הורי בית הספר מתעדכנים און-ליין באמצעות מערכת "משוב", המספקת להם מידע על תפקודי ילדיהם.
  • התקשורת בין ההורים לבית הספר היא יום-יומית, בפתיחות מלאה.
  • קיים ועד הורים בית ספרי.
  • פעילות מיוחדת של "יום פתוח" בבית הספר. תלמידים העולים לחטיבת הביניים מגיעים עם הוריהם לבית הספר.

 

pardes-or-yarok-1