ברנקו וייס רמלה

No Image

מספר תלמידים

 

סגל בית הספר

 

סמל מוסד

 

צוות ההנהלה

 

 

 

 

 

 

 

 

שנת הקמה

 

יצירת קשר

 

121

 

36 אנשי צוות חינוכי

 

441949

 

מנהל

מזכירה

יועץ

רכזת חברתית

רכז פדגוגי

רכז משמעת

 

מפקחת בית הספר

 

2000

 

כתובת

דוא"ל

טלפון

 

 

 

 

 

 

עופר שמחה

עינב מדהלה

ישראל יעקב

דלית ברזנין

יוני בן סימון

נועם גילת

 

ורדה אופיר

 

 

 

זכריה 9, רמלה, 72222 

bw-ramla@brancoweiss.org.il 

922-1564 (08)

תיכון ברנקו וייס ברמלה הוא כתובתם החינוכית של תלמידים מאזור רמלה-לוד. בית הספר מהווה עבורם בית חם ואוהב, מסגרת מטפחת שבה כל אנשי הצוות מסורים להם ודואגים להם ברמה האישית. צוות התיכון פועל כדי להעניק לכל תלמיד את המענה הכוללני הדרוש לו למען קידומו הלימודי, החברתי והרגשי. בד בבד מקפיד הצוות להציב כללי התנהגות ברורים בפני התלמידים: הגעה בזמן לבית הספר ולשיעורים, נוכחות, לבוש הולם וכדומה.

צוות המורים משקיע את כל כולו בתלמידים ומזמן עבורם חוויות המעצימות אותם ומשפרות את תחושת המסוגלות שלהם ואת הערך העצמי שלהם בהשוואה לחברה. תחושת הערך העצמי והשוויון לעומת הסביבה – ללא רגשי נחיתות – הם כלי חשוב לחיים. תעודת בגרות היא כלי נוסף לקידום התלמידים ומהווה מפתח לשיפור מעמדם החברתי בעתיד. ההכנה לבגרות היא משימה המארגנת את סדר היום בבית הספר והצלחה בלימודים היא מטרה חשובה לשיפור עתידו של כל תלמיד.

החזון החינוכי

בתיכון ברנקו וייס לנוער בסיכון מטפחים תלמידים שיהיו בוגרים עצמאיים בחברה הנורמטיבית, שיעשו בחירות טובות בחייהם. בוגרים שיהיו אזרחים תורמים לקהילה ולמדינה, יתנו מעצמם בשירות צבאי מלא ויהיו שווים לבני גילם. בוגרים שיעבדו בעבודה מספקת, שיקימו משפחה חמה ויחנכו את ילדיהם בצורה טובה.

על המנהל ודרכו החינוכית

עופר שמחה, מנהל בית הספר ברמלה, בעל תואר ראשון בביולוגיה ותואר שני במנהל החינוך ותעודת הוראה בביולוגיה לעל יסודי.

 

מהו הרקע החינוכי שלך בעבודה עם נוער בסיכון?

"הרקע שלי מגיע משני עולמות: מהעולם הפנימייתי ומעולם בית הספר. בעולם הפנימיות השיקומיות התחלתי לפני 17 שנה, כמדריך חינוכי לקבוצה של גילאי 6-18 שהוצאו מביתם עקב תפקוד הורי לקוי. כעבור כשנתיים מוניתי לרכז צוות ההדרכה בפנימייה ובכך לדמות המובילה את צוות המדריכים, לחבר בצוות ההנהלה ולמי שמרכז את הטיפול בילד.

 

בשלב מסוים לקחתי הפסקה מעבודתי בפנימייה ובמשך 3 שנים ניהלתי מרכז מדע לילדים בחולון. לפני כ-8 שנים, עם הרחבת הפנימייה, חזרתי לנהל את החטיבה הבוגרת שם.

 

במשך כל שנות עבודתי בפנימייה עבדתי במקביל גם בבתי ספר, בהקמה של פינות חי ובהוראה של מדעים וביולוגיה. העבודה של מורה בחט"ב ובתיכון מול כיתה של 37 תלמידים הייתה לא פעם מתסכלת מתוך הבנה כואבת שחלק מהתלמידים מאבדים אותך".

 

 

מדוע בחרת לעבור לניהול תיכון לנוער בסיכון?

"העבודה בפנימייה חידדה לי שקיים עולם נוסף הנסתר מעיני עובדי הפנימייה והוא העולם הבית ספרי. נחשפתי במהלך העבודה בפנימייה לבתי ספר שידעו להכיל ולקבל את ילדי הפנימייה ומצד שני לדרוש ולשאוף להישגים דבר שהיווה חיזוק לעבודה שמתקיימת בפנימייה.

 

עם ההבנה שאני רוצה לטעום גם מניהול בית ספר, רשת ברנקו וייס נראתה לי כקרקע נפלאה לחבר בין שני העולמות".

 

 

מהי התפיסה החינוכית המנחה אותך?

"אני מאמין שכבוד הדדי הוא הבסיס לתקשורת בונה. כשמרעיפים אהבה ואכפתיות, תוך שמירה על גבולות ברורים ועקביות – מצליחים להתקדם. זה לא בא בקלות, לא לצוות ולא לתלמידים וחשוב להטמיע את ההבנה שמגיעים להישגים רק על ידי עבודה קשה".

 

 

איזה ייחוד אתה רואה בתיכון של ברנקו וייס ביחס למסגרות קודמות שעבדת בהן?

"התיכון של ברנקו וייס מקיים במידה רבה את ה"אני מאמין" שלי. הכיתות הקטנות מאפשרות יחס אישי והכרות עמוקה ומחייבת של שני הצדדים. בית הספר מושתת על ערכי כבוד והכלי החינוכי המרכזי הוא דיאלוג עם התלמידים. אני רואה בדיאלוג חינוכי שכזה כלי רב עוצמה בעבודה מול הילדים שלנו".

תכניות ומסלולי לימוד

מסלולי לימוד

גיאוגרפיה

תכניות מסיעות למידה

אולפן הקלטות מקצועי

בבית הספר ישנו אולפן הקלטות מקצועי, המנוהל על ידי המורה למוזיקה ואיש סאונד והפקה. אולפן המוזיקה מאפשר לתלמידים ליצור שיר בעצמם, משלב הכתיבה ועד שלב הוצאת דיסק בית-ספרי. כל תלמידי בית הספר מוזמנים ליצור באולפן ההקלטות ובכל שנה כשלושים תלמידים מצטרפים לפרויקט. במסגרת הפרויקט, שנקרא "קולות מהנשמה", התלמידים כותבים טקסט אישי ומלחינים אותו. השיר עובר עיבוד מוזיקלי והקלטה מקצועית. בערב ההצלחות הבית ספרי מציגים התלמידים את יצירותיהם ויוצא דיסק עם ספר שירים בהוצאת כנרת זמורה-ביתן.

 

ramle1

אולפן המוזיקה אהוב על התלמידים ומעניק להם חווית הצלחה משמעותית. תהליך היצירה מכיל אלמנטים טיפוליים כי התלמידים מבטאים מחשבות ורגשות דרך המוזיקה.

שיתוף פעולה עם חברת UPS

חברת UPS היא חברת משלוחים בין-לאומית גדולה. ההנהלה הראשית ממוקמת בנתב"ג ואנשיה אימצו את בית הספר. במסגרת שיתוף פעולה זה, תלמידים הבולטים בהשקעתם בלימודים יוצאים ליום לימודים במשרדי החברה.

 

בימי ראשון יוצאים 14 תלמידים ל-UPS. סדר היום כולל שיעורים פרטיים במקצועות הבגרות ובתחומי העשרה לפי מערכת שעות קבועה. התלמידים אוכלים עם עובדי החברה את ארוחת הצהריים ומקבלים מהם יחס חם. הקשר עם UPS ממשיך גם מעבר לימי ראשון והם יוצאים יחד לפעילויות משותפות מחוץ לשעות בית הספר.

 

מטרות התוכנית הן חיזוק לימודי והעצמה אישית. פרויקט UPS מבוקש מאוד בבית הספר ורק תלמיד או שניים מכל כיתה נבחרים על ידי המחנך לפרויקט זה. התלמידים הנבחרים בולטים לאו דווקא בזכות ציוניהם אלא בזכות התמדתם והשקעתם בלימודים.

 

 

ספורט אתגרי

במטרה להתאים לכל תלמיד את המענה הדיפרנציאלי לצרכיו הרגשיים והחברתיים, מתנהלת בבית הספר מערכת שעות "חברתית" המקבילה למערכת ה"לימודית". במסגרת מערכת השעות החברתית כל תלמיד יוצא לפעילויות העצמה אישיות המותאמות לו.

 

ramle3-boy-snepling

פעילויות בשיתוף חוות אורי

סנפלינג. כולל ימי שטח, שינה במדבר עם תיקים על הגב.

פעם בשבוע כיתה ט' יוצאת ליום עבודה בחוות אורי.

 

 

אילוף כלבים בשיתוף עמותת על"ם

38 מפגשים שבסיומם מקבל כל תלמיד תעודת מאלף.

 

 

קורס רכיבה על אופניים

הקורס בהדרכת מורה שהיא רוכבת מקצועית.

 

 

רכיבה טיפולית בחווה בכפר רות

פעם בשבוע 10 תלמידים ממגוון כיתות יוצאים ליום רכיבה טיפולית.

ביום זה התלמידים מטפלים בסוסים, לומדים לרכוב וגם עוזרים בשיעורי הרכיבה של בני נוער אוטיסטים, המגיעים למקום לרכיבה טיפולית.

התלמידים נהנים מפעילויות אלה ומוצאים בזכותן נקודות חוזק שלא משתקפות בלימודים שגרתיים.

פרויקט "עתיד מבטיח"

תקשורת מקדמת

סדנת קולנוע ייחודית: פרויקט קולנוע, או בשמו המקצועי "תקשורת מקדמת", שבו התלמידים חווים תהליך יצירת סרט שלם כאשר הם אחראים על התסריט, המשחק, הבימוי והעריכה. במהלך כתיבת התסריט עולים תכנים הקשורים לחיי התלמידים. תהליך היצירה מלמד את התלמידים על עצמם ועל הכוחות שלהם ומאפשרים להם לפתח רגישות, מודעות, יכולת ביטוי עצמי וסבלנות.

 

ramle2-boy-w-piano

שיתוף הורים

התקשורת עם הורי בית הספר חשובה מאוד והיא מטרה משמעותית בשגרת בית הספר. צוות המורים מעדכן את ההורים באופן קבוע ושוטף, מזמין לשיחות בעת הצורך ויוצר קשר אישי ככל האפשר עם ההורים.

בית הספר מזמין הורים להשתלמויות ולהרצאות בנושאים שונים, אליהן מגיעים ההורים ללא ליווי התלמידים. מטרת ההשתלמויות היא להעשיר את הידע של ההורים בנושאים חשובים הקרובים להם ולילדיהם: סמכות הורית, גיל ההתבגרות ועוד.

התקשורת עם ההורים משתנה בהתאם לצורכי הילד ומשפחתו. ישנם הורים שהתקשורת עימם נועדה לחזק את מעמדם בעיני התלמיד, וישנם הורים שהתקשורת עימם נועדה לחזק את מעמד הילד בעיניהם. אופי התקשורת ומטרתה משתנים בהתאם לנסיבות.