ברנקו וייס מעוף, מודיעין

מספר תלמידים

סגל בית הספר

סמל מוסד

צוות ההנהלה

 

 

 

 

 

 

שנת הקמה

יצירת קשר

 

115

25 אנשי צוות חינוכי

440594

מנהל

מזכירה

יועצת

רכזת חברתית

רכזת פדגוגית

רכזת התנהלות

מפקחת בית הספר

2010

כתובת

דוא"ל

טלפון

 

 

 

אריאל פריאנטה

שרית ישראל

נטע דרור-מלול

גלי ונחוצקר

מיכל סטון-סהר

יערה סופרין

רות לסרי

 

ערבי נחל 51, רעות, 71799

maof@brancoweiss.org.il

634-2837 (08)

תיכון "מעוף ברנקו וייס" מודיעין מכניס בשעריו תלמידים ממודיעין-מכבים-רעות. זהו בית ספר אינטימי, שבו כולם מכירים את כולם והאווירה היא משפחתית וחמה. המשפחתיות עולה בקנה אחד עם הרף הלימודי וההתנהגותי הגבוה אשר מוצב להם בבית הספר, ועם ההשקעה הרבה של התלמידים בהכנות לבחינות הבגרות שלהם.

בבית הספר אנו עוסקים בקידום הישגים לימודיים תוך שימת דגש על פיתוח תפקודי לומד, גיוון דרכי הלמידה וקידום תחושת המסוגלות של התלמידים. בית הספר פועל לפי תוכנית לימודים במסלול של בגרות מלאה. התלמידים לומדים במסגרת הערכה חלופית בכלל מקצועות הלימוד ושם מושם דגש על פיתוח החשיבה, פיתוח מיומנויות למידה עצמאיות ועוד. 

אנו משתמשים בדרכים מגוונות על מנת לסייע לתלמידים להגיע לבגרות מלאה ולקדם את הישגיהם. אנו עושים זאת על ידי שימוש נרחב ככל הניתן בשיטות לימוד מגוונות הכוללות שימוש במדיה, משחקים, חוברות עבודה מותאמות לעבודה פרטנית ועבודה בקבוצת למידה מגוונות. 

בתחום החינוך החברתי אנו שמים את הדגש על הקניית ערכים חברתיים, כישורי חיים, פיתוח החשיבה והבגרות וערך מוסף וכל זאת במטרה להכין את התלמיד באופן המיטבי לחיים לאחר בית הספר.

בבית ספרנו מכירים שהמצע הרגשי של התלמיד בבית ספר מהווה בסיס לתפקודו הלימודי והתנהלותו הכללית. לכן אנו שואפים ליצור סביבה חברתית- לימודית מיטבית המקדמת צמיחה רגשית, המעניקה לתלמיד בטחון, שייכות ומסוגלות. אנו מפתחים ומטפחים כישורים חיוניים אשר מעניקים כלים ויכולת התמודדות פעילה עם מצבי חיים מגוונים וכישורי חוסן להתמודדות עם משברים לא צפויים.

החזון החינוכי

התיכון של רשת ברנקו וייס במודיעין פועל להעצמת תלמידיו, כך שיהיו אנשים בוגרים המאושרים בחלקם. בוגרים המעריכים את עצמם ומובילים את עצמם להישגים טובים בכל תחום אפשרי. שיהיו אזרחים טובים למדינה, ישרתו בשירות משמעותי בצבא, ישמרו את החוק, יתרמו לחברה ויהיו פעילים באופן חיובי בקהילה.

על המנהל ודרכו החינוכית

 

אריאל פריאנטה, מנהל תיכון מעוף ברנקו וייס במודיעין, בעל תואר ראשון במשפטים ומדעי המדינה, תואר שני במנהל ומדיניות ציבורית ובעל תעודת הוראה באזרחות.

מהו הרקע החינוכי שלך בעבודה עם נוער בסיכון?

"בטרם הגעתי לניהול התיכון, עבדתי במשך כשמונה שנים בחינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי עם נוער בהדרה. במשך מספר שנים עבדתי בתחום הבלתי פורמאלי בעמותת עלם כמדריך נוער בלילות וכרכז. בארבע השנים שקדמו לתפקיד הניהול שימשתי כמחנך וכרכז פדגוגי במהלך הקמת תיכון ברנקו וייס בבת ים".

המעבר מחינוך לניהול אינו פשוט. מה הניע אותך לשינוי הזה?

"ניהול תיכון משמעו הנעת תלמידים וצוות חינוכי לעשייה חינוכית וליצור סביבה מועילה ומצמיחה עבור בני הנוער. ההשפעה שיש לך כמנהל תיכון על התלמידים היא רבה מאוד, כזו אשר מאפשרת מצד אחד שמירה על הקרבה לנער או הנערה בבית הספר, ומצד שני הנהגת הצוות החינוכי להצלחה. עבודה עם צוות מצוין כמו שיש בברנקו וייס מודיעין היא זכות אשר מניעה אותי כל בוקר לעשייה".

מהי התפיסה החינוכית המנחה אותך?

"עלינו כחברה חלה אחריות ראשונה במעלה לטפח ולהשפיע על דור העתיד במדינה. ישנם תלמידים שמסיבות שונות לא עלו על דרך המלך בתהליך החינוכי, ובבית ספרנו כל נערה ונער ראויים גם להזדמנות נוספת להצלחה. על מנת להצליח בלמידה, התלמיד צריך לקבל מענה הולסיטי רחב אשר נוגע לכל תחומי החיים שלו - לימודי, חברתי ורגשי. רק בעבודה משולבת אפשר להגיע להישגים לימודיים ואישיים. אמונה בלתי מתפשרת ביכולתיהם של התלמידים להגיע להצלחה נורמטיבית היא אחד מהמנועים החזקים ביותר לעשייה חינוכית. לפי תפיסתי, כל תלמיד יכול להצליח, רק צריך למצוא את הדרך במשותף, ולצעוד חלק מהשביל יחד.

שינוי מסלול החיים

בעקבות שנים של נשירה או למידה במסגרות לא מתאימות, צפים אצל בני הנוער קשיים רבים. בית הספר ברנקו וייס במודיעין שואף לתת לתלמידיו כלים וכישורי חיים, שישנו את מסלול חייהם. כישורי חיים שיכינו אותם לבגרות מחוץ לבית הספר, שיעניקו להם העצמה רגשית שתחזק את הביטחון שלהם בעצמם.

לשם כך מתקיימים בבית הספר שיעורי העשרה לבחירה, שבהם מתנסים התלמידים בלמידה פעילה במגוון משימות והפעלות. באמצעות שיעורים אלה התלמידים מגיעים לחוויות הצלחה חברתיות ואישיות – ולתובנות חשובות על עצמם ועל יכולותיהם. באמצעות כישורי החיים וחוויות ההצלחה, מעצב בית הספר יחד עם התלמידים את תמונת עתידם – לעבר מסלול חיים איכותי יותר.

 

מרכז למידה

תכניות ומסלולי לימוד

בבית הספר קיים מערך הוראה פרטנית מסודר. המורות מקיימות שיעורים פרטניים עם תלמידי בית הספר באופן קבוע, בהתאם לתוכנית עבודה מותאמת מראש ולאחר מיפוי הצרכים של התלמידים בכיתה. בבית הספר משרתות בנות שירות לאומי המסייעות למערך הלמידה ומתגברות את הצוות החינוכי במערך השעות הפרטניות. כמו כן, ישנם מתנדבים המסייעים ללמידה, ומגיעים גם הם באופן קבוע על פי מערכת שנקבעה מראש ובהתאם ליכולתם לסייע בתכני הלימוד השונים.

תכנית למידה אישית

תכנית לימודים אישית – היא תכנית פעולה אישית שנבנית עבור תלמידים נבחרים מכל כיתה. התכנית קובעת את צרכיו של התלמיד בתחומים שונים (לימודי, קוגניטיבי, התנהגותי, רגשי, חברתי, כישורי חיים). לב העבודה היא בקביעת מטרות ויעדים לעבודה, תוך פירוט האמצעים, ודרכי התחברותם של כל הצוות במימוש היעדים בשאיפה להגיע למטרות, בתחומי הדעת השונים. התוכנית מחייבת הכרות מעמיקה עם התלמיד על מוקדי הכוח שלו וקשייו, וכן הקשבה וקשר של שותפות עם ההורים. תכניות הלימודים האישיות של התלמידים ותכנית הלימודים הכיתתית נותנות מענה מקצועי לצרכיהם של התלמידים. העבודה עם התלמידים על פי התוכניות מובילה למימוש חזון ביה"ס, על ידי הקניית כישורי לומד וכישורי חיים, וביעדים הנגזרים מהן בהתאם לגישה של ל"חנוך לנער עפ"י דרכו".

מעורבות חברתית

אנו מאמינים שנתינה לאחר היא ערך מרכזי שדורש טיפוח והעצמה אצל תלמידנו. מעורבות בנעשה סביבך, אכפתיות מהאחר ורצון להשפיע הם כלים מרכזיים ביצירת תחושת שייכות לחברה ובהקניית ערכים של הקשבה, קבלת האחר וסולידריות.

תכנית מעורבות חברתית כוללת התנדבות קבועה של התלמידים בבית ספר יסודי "עידנים", בו משולבים בכיתות שונות תלמידים בעלי מוגבלויות, ותלמידינו משולבים בכיתות אלו ומסייעים בתחומים הלימודי והחברתי. בנוסף לכך מספר תלמידים מתנדבים במפעל שקל בשוהם, מפעל בו עובדים מבוגרים בעלי מוגבלויות שונות וכן במועדון לקשישים במודיעין.

תכניות מסייעות למידה

"בשביל האתגר"

במהלך פרויקט "בשביל האתגר", התלמידים רוכשים מיומנויות של ניווט עירוני וניווט שטח, ובכל שבוע יוצאים לבצע פעילות ניווט או טיול אתגרי. מטרת הפרויקט היא הקניית מיומנויות מנהיגות, עבודת צוות, קבלת סמכות והקניית ערכים באמצעות פגישות שבועיות המתבצעות בשטח. ארוע השיא של הפרויקט הוא טיול של יומיים הכולל עלייה לירושלים. הפרויקט מיועד לתלמידי שכבות י' וי"א.

 

אמנויות לחימה

למידת אומנויות לחימה כחל מקבוצת מחקר באוניברסיטת בר-אילן. מטרת הקבוצה היא שיפור תפקודים קוגניטיביים, התנהגותיים ורגשיים של תלמידנו. חלק מהמאפיינים של התלמידים הנם קושי בוויסות עצמי, שליטה באימפולסיביות, תכנון פעולות לקוי ואגרסיביות. שיטת אמנות לחימה שעליה מבוססת הקבוצה, מלמדת שליטה עצמית ושליטה על תנועות מוטוריות באמצעות שינוי תנועות לחימתיות לתנועות טקסיות וכבוד למאמן, למקום ולסביבה. כמו כן, במהלך אמנות הלחימה יש חשיבות יתרה להתבוננות פנימית סביב שלום, רחמנות ואיפוק. שיטת אמנות הלחימה במחקר נקראת "דניס הישרדות". אמנות זו הינה שילוב של ג'ודו קראטה וג'וג'יטסו שעברה אדפטציה לתרבות הישראלית. 

 

מוסיקה

בבית הספר פועל מרכז מוסיקה שמעניק לתלמידים חוויה מוזיקלית מקצועית. התלמידים פועלים במרכז המוסיקה במסגרת כיתתית, כקבוצה מנגנת וכבודדים. הפרויקט מובל על ידי מורה מסגל בית הספר ומתקיים בחדר מוזיקה מאובזר ומטופח.

 

תרפיה בתיאטרון

קבוצת תאטרון מתקיימת מספר שנים ברצף בברנקו וייס מודיעין. במהלך השנה התלמידים לומדים עקרונות משחק, עבודת צוות, עמידה על במה ובניית בטחון עצמי. אירוע השיא הוא הפקת הצגה והשתתפות פעילה בה במהלך חודש מרץ, אשר מוצגת בעיר בפני התושבים.

 

 פרויקט צהלה

במסגרת הפרויקט קבוצה של תלמידים שותפה לתהליכים חינוכיים וערכיים, אזרחות טובה, הכנה לשירות משמעותי ותרומה לחברה.

שיתוף הורים

התקשורת עם הורי בית הספר טובה מאוד ומתבצעת באופן אישי על ידי המחנכים וצוות ההנהלה. בית הספר מתנהל באווירה משפחתית, כך שהשיח עם ההורים פתוח חרף הקשיים. ההורים מעריכים מאוד את בית הספר ורואים את העבודה הרבה הנעשית עם ילדיהם. הורים נהנים לראות את השינוי בילדיהם ולקבל משוב חיובי על הילד, יחד עם המשך עבודה ועשייה חינוכית להמשך.