ברנקו וייס מעוף, מודיעין

תלמידים 30 122 תלמידים

צוות 30 25 מורים ואנשי צוות

מנהלת 30 אריאל פריאנטה, מנהל בית הספר

ברשת נוסד בשנה"ל תשע"א

מנהלת 30 בתיה שוכן, מנהלת אגף החינוך

מנהלת 30 רות לסרי, מפקחת בית הספר

כתובת 30 הוראות הגעה

מייל 35 ערבי נחל 51, רעות

סמליל לדואל 3  maof@brancoweiss.org.il

טלפון 30 634-2837 (08)

אתר בית ספר 30  https://www.brancomodiin.com

תיכון "מעוף ברנקו וייס" מודיעין מכניס בשעריו תלמידים ממודיעין-מכבים-רעות. זהו בית ספר אינטימי, שבו כולם מכירים את כולם והאווירה היא משפחתית וחמה. המשפחתיות עולה בקנה אחד עם הרף הלימודי וההתנהגותי הגבוה אשר מוצב להם בבית הספר, ועם ההשקעה הרבה של התלמידים בהכנות לבחינות הבגרות שלהם.

בבית הספר אנו עוסקים בקידום הישגים לימודיים תוך שימת דגש על פיתוח תפקודי לומד, גיוון דרכי הלמידה וקידום תחושת המסוגלות של התלמידים. בית הספר פועל לפי תוכנית לימודים במסלול של בגרות מלאה. התלמידים לומדים במסגרת הערכה חלופית בכלל מקצועות הלימוד ושם מושם דגש על פיתוח החשיבה, פיתוח מיומנויות למידה עצמאיות ועוד. 

אנו משתמשים בדרכים מגוונות על מנת לסייע לתלמידים להגיע לבגרות מלאה ולקדם את הישגיהם. אנו עושים זאת על ידי שימוש נרחב ככל הניתן בשיטות לימוד מגוונות הכוללות שימוש במדיה, משחקים, חוברות עבודה מותאמות לעבודה פרטנית ועבודה בקבוצת למידה מגוונות. 

בתחום החינוך החברתי אנו שמים את הדגש על הקניית ערכים חברתיים, כישורי חיים, פיתוח החשיבה והבגרות וערך מוסף וכל זאת במטרה להכין את התלמיד באופן המיטבי לחיים לאחר בית הספר.

בבית ספרנו מכירים שהמצע הרגשי של התלמיד בבית ספר מהווה בסיס לתפקודו הלימודי והתנהלותו הכללית. לכן אנו שואפים ליצור סביבה חברתית- לימודית מיטבית המקדמת צמיחה רגשית, המעניקה לתלמיד בטחון, שייכות ומסוגלות. אנו מפתחים ומטפחים כישורים חיוניים אשר מעניקים כלים ויכולת התמודדות פעילה עם מצבי חיים מגוונים וכישורי חוסן להתמודדות עם משברים לא צפויים.

החזון החינוכי

התיכון של רשת ברנקו וייס במודיעין פועל להעצמת תלמידיו, כך שיהיו אנשים בוגרים המאושרים בחלקם. בוגרים המעריכים את עצמם ומובילים את עצמם להישגים טובים בכל תחום אפשרי. שיהיו אזרחים טובים למדינה, ישרתו בשירות משמעותי בצבא, ישמרו את החוק, יתרמו לחברה ויהיו פעילים באופן חיובי בקהילה.

על המנהל ודרכו החינוכית

 

אריאל פריאנטה, מנהל תיכון מעוף ברנקו וייס במודיעין, בעל תואר ראשון במשפטים ומדעי המדינה, תואר שני במנהל ומדיניות ציבורית ובעל תעודת הוראה באזרחות.

 

מהם העקרונות החינוכיים העיקריים שבהם אתה מאמין?

בראש ובראשונה אני מאמין שכל תהליך חינוכי קשור באופן הדוק בהיבטים הרגשיים של הנערות והנערים. תלמיד אשר מגיע ללמידה כאשר הוא מרגיש נוח, בטוח ומאמין בצוות החינוכי, הדרך להצלחה אפשרית הרבה יותר. לכן הקו המנחה המרכזי בבית הספר שלנו הוא הקשר שנוצר בין הצוות לתלמידים, האמון ההדדי והביטחון. כאשר זה נוצר ניתן להגיע גבוה מאוד.

אני מאמין שהתלמידים כולם צריכים לשאוף ליעדים הגבוהים ביותר. בין אם זה בלמידה לבגרות, בהעצמה אישית, בגיוס לשרות משמעותי ובכל מעגל בחייהם.

אני מאמין שכל נערה ונער צריכים לקבל הזדמנות לשנות את מסלול החיים שלהם. בדיוק בשביל זה יש את בית הספר שלנו במודיעין.

האם באמת כל אחד יכול בבית הספר שלך?

המפתח להצלחה נעוץ קודם כל ברצון של התלמידה או התלמיד לעשות שינוי. מי שמגיע אלינו לבית הספר עם מוטיבציה ורצון להצליח עושה את מרבית הדרך. התפקיד שלנו הוא להשתמש בכלים החינוכיים שיש לנו על מנת להביא אותו להצלחה הזו. אני חושב שכל תלמיד שמגיע עושה שינוי משמעותי ביחס שלו כלפי עצמו, כלפי סביבתו וכלפי התהליך הלימודי.

מהו דמות המורה שאתה מחפש לבית הספר שלך?

מורים אשר אוהבים בני נוער, לא שיפוטיים שמאמינים בשינוי ורוצים לעשות שינוי בקהילה שלנו. מורים שמבינים שחינוך זו עבודה מאתגרת מאוד, שכוללת תהליך למידה מתמיד מצד המורה, ושמבינים שתהליך חינוכי הוא תהליך ארוך, אבל אם מתמידים ובודקים את עצמנו כל הזמן מגיעים להישגים נפלאים.

מה היית רוצה להגשים ועדיין לא הגשמת בבית הספר?

לצוות המורים ולי יש עוד הרבה מאוד חלומות חינוכיים שאנחנו רוצים להגשים. ברמה הלימודית, החברתית והרגשית. אני מאמין שלא נוכל להגשים אף פעם את הכול, כי גם כאשר מגיעים להצלחה זה אף פעם לא הסוף, אלא רק פתח לחלום הבא.

שינוי מסלול החיים

בעקבות שנים של נשירה או למידה במסגרות לא מתאימות, צפים אצל בני הנוער קשיים רבים. בית הספר ברנקו וייס במודיעין שואף לתת לתלמידיו כלים וכישורי חיים, שישנו את מסלול חייהם. כישורי חיים שיכינו אותם לבגרות מחוץ לבית הספר, שיעניקו להם העצמה רגשית שתחזק את הביטחון שלהם בעצמם.

לשם כך מתקיימים בבית הספר שיעורי העשרה לבחירה, שבהם מתנסים התלמידים בלמידה פעילה במגוון משימות והפעלות. באמצעות שיעורים אלה התלמידים מגיעים לחוויות הצלחה חברתיות ואישיות – ולתובנות חשובות על עצמם ועל יכולותיהם. באמצעות כישורי החיים וחוויות ההצלחה, מעצב בית הספר יחד עם התלמידים את תמונת עתידם – לעבר מסלול חיים איכותי יותר.

 

מרכז למידה

תכניות ומסלולי לימוד

בבית הספר קיים מערך הוראה פרטנית מסודר. המורות מקיימות שיעורים פרטניים עם תלמידי בית הספר באופן קבוע, בהתאם לתוכנית עבודה מותאמת מראש ולאחר מיפוי הצרכים של התלמידים בכיתה. בבית הספר משרתות בנות שירות לאומי המסייעות למערך הלמידה ומתגברות את הצוות החינוכי במערך השעות הפרטניות. כמו כן, ישנם מתנדבים המסייעים ללמידה, ומגיעים גם הם באופן קבוע על פי מערכת שנקבעה מראש ובהתאם ליכולתם לסייע בתכני הלימוד השונים.

תכנית למידה אישית

תכנית לימודים אישית – היא תכנית פעולה אישית שנבנית עבור תלמידים נבחרים מכל כיתה. התכנית קובעת את צרכיו של התלמיד בתחומים שונים (לימודי, קוגניטיבי, התנהגותי, רגשי, חברתי, כישורי חיים). לב העבודה היא בקביעת מטרות ויעדים לעבודה, תוך פירוט האמצעים, ודרכי התחברותם של כל הצוות במימוש היעדים בשאיפה להגיע למטרות, בתחומי הדעת השונים. התוכנית מחייבת הכרות מעמיקה עם התלמיד על מוקדי הכוח שלו וקשייו, וכן הקשבה וקשר של שותפות עם ההורים. תכניות הלימודים האישיות של התלמידים ותכנית הלימודים הכיתתית נותנות מענה מקצועי לצרכיהם של התלמידים. העבודה עם התלמידים על פי התוכניות מובילה למימוש חזון ביה"ס, על ידי הקניית כישורי לומד וכישורי חיים, וביעדים הנגזרים מהן בהתאם לגישה של ל"חנוך לנער עפ"י דרכו".

מעורבות חברתית

אנו מאמינים שנתינה לאחר היא ערך מרכזי שדורש טיפוח והעצמה אצל תלמידנו. מעורבות בנעשה סביבך, אכפתיות מהאחר ורצון להשפיע הם כלים מרכזיים ביצירת תחושת שייכות לחברה ובהקניית ערכים של הקשבה, קבלת האחר וסולידריות.

תכנית מעורבות חברתית כוללת התנדבות קבועה של התלמידים בבית ספר יסודי "עידנים", בו משולבים בכיתות שונות תלמידים בעלי מוגבלויות, ותלמידינו משולבים בכיתות אלו ומסייעים בתחומים הלימודי והחברתי. בנוסף לכך מספר תלמידים מתנדבים במפעל שקל בשוהם, מפעל בו עובדים מבוגרים בעלי מוגבלויות שונות וכן במועדון לקשישים במודיעין.

תכניות מסייעות למידה

"בשביל האתגר"

במהלך פרויקט "בשביל האתגר", התלמידים רוכשים מיומנויות של ניווט עירוני וניווט שטח, ובכל שבוע יוצאים לבצע פעילות ניווט או טיול אתגרי. מטרת הפרויקט היא הקניית מיומנויות מנהיגות, עבודת צוות, קבלת סמכות והקניית ערכים באמצעות פגישות שבועיות המתבצעות בשטח. ארוע השיא של הפרויקט הוא טיול של יומיים הכולל עלייה לירושלים. הפרויקט מיועד לתלמידי שכבות י' וי"א.

 

מוסיקה

בבית הספר פועל מרכז מוסיקה שמעניק לתלמידים חוויה מוזיקלית מקצועית. התלמידים פועלים במרכז המוסיקה במסגרת כיתתית, כקבוצה מנגנת וכבודדים. הפרויקט מובל על ידי מורה מסגל בית הספר ומתקיים בחדר מוזיקה מאובזר ומטופח.

 

תרפיה בתיאטרון

קבוצת תאטרון מתקיימת מספר שנים ברצף בברנקו וייס מודיעין. במהלך השנה התלמידים לומדים עקרונות משחק, עבודת צוות, עמידה על במה ובניית בטחון עצמי. אירוע השיא הוא הפקת הצגה והשתתפות פעילה בה במהלך חודש מרץ, אשר מוצגת בעיר בפני התושבים.

 

 פרויקט צהלה

במסגרת הפרויקט קבוצה של תלמידים שותפה לתהליכים חינוכיים וערכיים, אזרחות טובה, הכנה לשירות משמעותי ותרומה לחברה.

שיתוף הורים

התקשורת עם הורי בית הספר טובה מאוד ומתבצעת באופן אישי על ידי המחנכים וצוות ההנהלה. בית הספר מתנהל באווירה משפחתית, כך שהשיח עם ההורים פתוח חרף הקשיים. ההורים מעריכים מאוד את בית הספר ורואים את העבודה הרבה הנעשית עם ילדיהם. הורים נהנים לראות את השינוי בילדיהם ולקבל משוב חיובי על הילד, יחד עם המשך עבודה ועשייה חינוכית להמשך.