ברנקו וייס – תיכון יצירתי לתקשורת – אור יהודה

No Image

תלמידים 30 90 תלמידים

צוות 30 20 מורים ואנשי צוות

מנהלת 30 אמיר סער, מנהל בית הספר

ברשת נוסד בשנת 2011. הצטרף לרשת בשנה"ל תשע"ה

מנהלת 30 אתי ג'אן, מפקחת בית הספר

מנהלת 30  דלילה אשכנזי, ראש אגף החינוך, עיריית אור יהודה

כתובת 30 הוראות הגעה 

מייל 35 לו סקלאר 1, אור יהודה

סמליל לדואל  bw-yehuda@brancoweiss.org.il 

טלפון 30 505-1467 (077)

 אתר בית ספר 30 פייסבוק בית הספר

תיכון ברנקו וייס – תיכון יצירתי לתקשורת באור יהודה פותח את שעריו בפני תלמידים מאור יהודה ומבקעת אונו והאזור. בית הספר מעניק מעטפת חינוכית מדויקת וחמה לתלמידים שזקוקים למסגרת קטנה ומכילה על מנת להצליח. אנו משקיעים את מיטב המשאבים הלימודיים והרגשיים כדי לקדם את התלמידים, ובד בבד דורשים מהם הקפדה על כללי המשמעת וההתנהגות המקובלים. צוות בית הספר מקפיד עם התלמידים על נוכחות, הגעה בזמן, לבוש הולם, עמידה במבחנים וכיוצא בזה.

הצוות  החינוכי משקיע את כל כולו בתלמידים ומזמן עבורם חוויות מעצימות במטרה לשפר את תחושת המסוגלות שלהם ולחזק את הערך העצמי שלהם. תחושת הערך העצמי והשוויון לעומת הסביבה – ללא רגשי נחיתות – הם כלי חשוב לחיים. בית הספר מאמין בשינוי חברתי אמיתי ובתיקון עוולות חברתיות – חינוכיות ולכן חרט על דגלו את השאיפה לתת הכול לתלמידים כדי לאפשר להם לסיים בהצלחה את התיכון;  לטפח את התלמידים כך שתימצא בידיהם היכולת לבחור בחירה אמיתית של עתידם בדומה לכל תלמיד במדינת ישראל.

חזון בית הספר

בית הספר מעניק הזדמנות לכל תלמידה ותלמיד למצוא בתוכם את חוזקותיהם והכוחות היצירתיים שלהם באופן שמעצים אותם, ומאפשר למצוא את הקול האישי, את המסוגלות הלימודית,  ואת המחויבות הקהילתית. כך שיתפקדו כאזרחים מועילים ותורמים לחברה.

אנו מאמינים שצריך להעניק הזדמנות ראשונה  אמיתית לתלמידים ולאפשר הזדמנות נוספת לנערים ולנערות להוכיח שהם יכולים, שהם מסוגלים להצליח ולבנות לעצמם עתיד טוב במדינה. אנו מאמינים שהלמידה לתעודת בגרות היא כלי לקידום התלמידים ומהווה מפתח לשיפור מעמדם החברתי בעתיד. ההכנה לבגרות היא משימה המארגנת את סדר היום בבית הספר והצלחה בלימודים היא מטרה חשובה לשיפור עתידו של כל תלמיד.

מגמות

מגמת תקשורת טלוויזיה וקולנוע – מגמה ייחודית

 מגמת התקשורת עושה שימוש בתהליך היצירה של עולם הטלוויזיה והקולנוע על מנת לאפשר פיתוח של הכוחות היצירתיים החיוביים של הלומדים. תהליך הלמידה מושתת על חוויות הצלחה

 בית הספר מכיר בכוחה ובהשפעתה של התקשורת בכלל ושל הטלוויזיה בפרט על התודעה ותפיסת המציאות של כולנו. מגמת התקשורת ומיזם התקשורת שפועל בתוכה הוקמו במטרה לתת לתלמידים כלים לאוריינות מדיה, הכרת יסודות ושפת התקשורת בארץ ובעולם, תוך התמחות בצילום ועריכת וידאו. הלימודים הם לבגרות ברמה של 5 יחידות לימוד, הכוללות בתוכן למידה מעשית ולמידה עיונית. הלמידה המעשית היא בתחום הצילום, שפת הצילום, מיומנויות עריכה והפקת סרטים דוקומנטריים. הלמידה העיונית כוללת מושגי-יסוד בתחום התקשורת ותפקיד התקשורת בחברה. תלמידי המגמה נפגשים עם יוצרים, מסיירים באולפני הקלטה, משתתפים בימי עיון ובסדנאות ויוצרים סרטים באמצעות מצלמות חדישות ותוכנות עריכה מקצועיות.

 מגמת תיירות  ופנאי

מעניקה בסיס לימודי לתלמיד בתחומי ידע כמו: גיאוגרפיה, לימודי ארץ ישראל, היסטוריה, שיווק וניהול, תוך העמקת  הידע התאורטי והמעשי בתחום התיירות. המקצועות התיירותיים הנלמדים- תיירות בישראל, מאפיינים תיירותיים, תכנון תיירות, ניהול פנאי וניהול משרד תיירות.

 בוגר המגמה מסיים את לימודיו עם תעודת בגרות מלאה ותעודת "מפעיל תיירות" (tour operator) שניתן להשתלב בעזרתה בשוק העבודה התיירותי.

 תוכניות מיוחדות

לימודי אומנות

העיסוק באמנות ידוע כבעל יתרונות רבים אשר יש בהם כדי לתרום להתפתחות הקוגניטיבית ופיתוח הראיה המרחבית. בנוסף, האמנות משמשת ככלי טיפולי, ודרך היצירה התלמידים עוברים גם תהליך רגשי בו הם לומדים להביא את עצמם לידי ביטוי בצורות שונות.

לימודי האמנות פתוחים בפני כל תלמידי בית הספר. הם כוללים תיאוריה ופרקטיקה והתלמידים לומדים להשתמש בטכניקות שונות לרישום וציור (עפרון, עבודת קו, כתם, אור וצל, קומפוזיציה, צבעים וכו), ומתרגלים את התיאוריה באופן מעשי. התלמידים מתנסים בעבודה עם חומרים שונים, נחשפים לעולם האמנות ולסוגים שונים של אומנות. הציור הוא כלי אשר מעבר להנאה, מאפשר לתלמידים להתבטא תוך כדי שיפור יכולת המיקוד והקשב, מעשיר את הדמיון ומעצים את הביטחון העצמי ואת היכולות האישיות.

מוסיקה

בבית הספר פועל מרכז מוסיקה שמעניק לתלמידים חוויה מוזיקלית מקצועית. לימודי המוסיקה פתוחים לכל תלמידי בית הספר על בסיס זמן פנוי שמוקצב לכל שכבה. במהלך השנה ישנם פרויקטים של הקלטות בהם משתתפים התלמידים ובאפשרותם לבחור במוזיקה ככלי לבגרות חלופית באנגלית ובספרות.

 הגל שלי

תכנית מדהימה הנושאת שם זה מיועדת לתלמידי שכבת ט' – י' של בית-הספר. במסגרת התכנית יוצאים תלמידי השכבת אחת לשבוע, ליום לימודים שלם אותו הם מבלים בחוף בת-ים ולומדים גלישת גלים. המפגשים מונחים על-ידי צוות "הגל שלי", צוות מקצועי ומוכשר לעבודה עם בני נוער. כל מפגש כולל למידה תיאורטית, התנסות מעשית ועיבוד של ההתנסות. חוויות הגלישה היא חוויה מעצימה של למידה מתוך התנסות בה התלמידים לומדים להתמודד עם תנאים שהם רחוקים מאזור הנוחות שלהם, ובעצם מתאפשר להם לפגוש את עצמם ולהכיר את עצמם טוב יותר. ואם לצטט את אחד האבות הרוחניים של הגולשים בני זמננו, דוריאן "דרוק" פסקוביץ':

"זה פשוט מאוד. נכנסתי למים. כשיצאתי הייתי אדם יותר טוב. טוב בהרבה מזה שנכנסתי."

ארוחת צהריים חמה משותפת

בנוסף לסנדוויצ'ים הזמינים לתלמידים בהפסקת עשר, בהפסקת הצהריים מתקיימת ארוחת צהריים משותפת לכל תלמידי וצוות בית-הספר ברחבה המרכזית. התלמידים לוקחים חלק בתפעול הארוחה, ובנוסף על השובע הפיזי שהיא מעניקה לתלמידים, היא יוצרת גם תחושה נעימה של שותפות בין התלמידים לבין ועצמם ובין התלמידים לבין צוות בית-הספר.

את הארוחה מספקת עמותת פרויקט אורנשטיין בשיתוף עיריית אור יהודה, אשר נוסדה בישראל בשנת 2017 על מנת להגשים את חזונם של הנרי וסוזי אורנשטיין, לדאוג לארוחות חמות ומוצרי מזון לקשישים, ניצולי שואה, משפחות נזקקות, ילדים ונוער בסיכון. הנרי, שהינו ניצול שואה וסוזי רעייתו, המתגוררים בניו ג'רזי, ארה"ב, הינם פילנתרופים, התורמים מזה כ-30 שנה מכספם ומרצם כדי לסייע בדרכים רבות הן בארה"ב והן בישראל.

תכנית כישורי חיים

תוכנית בהובלתה של היועצת ובפיתוחם של צוות מחנכי בית הספר. המטרה לפתח את האינטליגנציה הרגשית של התלמידים, ולשכלל את יכולתם להתמודד עם אתגרי "החיים האמיתיים"- זוגיות, בחירת מקצוע, התמודדות עם תיסכולים וכאב ועוד.

משלחת לפולין

אחת לשנתיים יוצאת משלחת מטעם בית-הספר לסיור במחנות ההשמדה ובקהילות היהודיות בפולין. המשלחת מורכבת מתלמידי י"א ו-י"ב שעוברים הכשרה מיוחדת לקראת הנסיעה, הכוללת ימי למידה מרוכזים וסיורים במרכזי הנצחה בישראל. המסע לפולין מהווה חוויה עמוקה עבור התלמידים ומחזק את השייכות הלאומית והזיקה להיסטוריה ולמורשת.

 הכנה לצה"ל

חיילי 'פרק משימה'

 כחלק מתכנית ההכנה לצה"ל, פועלים בבית הספר חיילי פרק משימה מגרעין נח"ל. החיילים מגיעים לבית הספר באופן קבוע, ומלווים את התלמידים בתחומים החברתי והלימודי, ובמיוחד בכל הקשור לתהליך הגיוס.

ההכנה לשירות משמעותי כוללת שיעורים ערכיים, למידה על צה"ל, מילוי מניל"ה וליווי אישי בכל נושא וכן מציאת פתרונות לבעיות אישיות של התלמידים. נוסף על כך, החיילים הם חלק מצוות בית הספר, עוזרים במקצועות הלימוד, מעבירים שיעורים חווייתיים וכאן בשביל להיות אוזן קשבת.

גדנ"ע

כל תלמידי שכבת י"א יוצאים לשבוע גדנ"ע בשדה בוקר. בשבוע זה מנוהלת שגרת מחנה מלאה ובה התלמידים מקבלים "טעימה מצה"ל": אימוני ירי, אימוני שדאות, היכרות עם צה"ל ולימוד מורשת קרב של הצבא ושל המחתרות. בית הספר רואה חשיבות רבה בפעילות הגדנ"ע בהכנת התלמידים לצה"ל והעלאת המוטיבציה לגיוסם.

 מעורבות חברתית ותרומה לקהילה

בית הספר מעודד את תלמידיו להשתלב בחיי הקהילה, בעבודה ובהתנדבות, לתת מעצמם ולפתח אחריות ומעורבות חברתית. אנו מלווים את התלמידים בביצוע פרויקטים שונים בקהילה שתכליתם יצירת קשרים קהילתיים ועשייה למען האחר. לצד ההתנסות המעשית במעורבות חברתית מתקיימות בבית הספר גם שיחות וסדנאות שתכליתן המשגת ההתנסות במעורבות חברתית וקיום מהלך רפלקטיבי בו התלמידים מעבדים את החוויות שצברו במהלך ההתנסות ולומדים מהן על עצמם ועל החוזקות שלהם.

 מנהיגות תלמידים

כחלק מפרויקט מנהיגות בבית הספר, פועלת קבוצת המנהיגות שכוללת נציגים מכל הכיתות בבית-הספר. הקבוצה מעורבת באירועים בית ספרים שעליהם היא לוקחת אחריות מלאה מתהליך התכנון ועד הביצוע (יום המורה, פורים וכו'). הקבוצה לוקחת חלק בפעילות התנדבותית בקהילה מחוץ לבית הספר במועדים שנקבעים על ידה מראש.

 שיתוף הורים

שיתוף ההורים בבית הספר נעשה באופן רציף ובמגוון דרכים. מורי בית הספר יוצרים קשר טלפוני עם הורי התלמידים, לצורכי עדכון. הסגל רואה חשיבות רבה ביצירת קשר עם ההורים כדי לשתף אותם בתהליכים החינוכיים המתרחשים בבית הספר וכדי לחזק את הקשר בין ההורים לילדיהם. חשיבות מיוחדת מיוחסת ליצירת קשר לצורך חיזוק חיובי של הילד. ההורים, המורגלים לשנים של יצירת קשר לצורך הערות משמעת, שמחים לשמוע על התקדמות ילדם.

נוסף על הקשר הטלפוני החשוב, מתקיימות בבית הספר פעילויות-שגרה משותפות עם ההורים, כגון ימי הורים ואסיפות שונות. אחת לשנה ישנם ימי שיא שבהם תלמידים מציגים תערוכות של עבודותיהם להתרשמות ההורים.

בבית הספר מאמינים כי ההורים הם שותפים לעשייה החינוכית ולתהליכים המתרחשים בחייהם של הילדים בבית הספר. כל מורה בבית הספר אחראי על התקשורת עם ההורים של תלמידיו. המורים יוצרים קשר עם ההורים לפי מידת הצורך, באופן שבועי או יום-יומי.

צוות בית הספר עורך ביקורי בית אצל כל התלמידים, ובמשך השנה נערכות ארבע אסיפות הורים הכוללות גם שיחה על נושאים כלליים והרצאת מומחה.