ברנקו וייס אופק, מעלה אדומים

מספר תלמידים

סגל בית הספר

סמל מוסד

צוות ההנהלה

 

 

 

 

 

 

שנת הקמה

 

יצירת קשר

 

137

40 אנשי צוות חינוכי

260497

מנהלת

מזכירה

יועצת

רכזת חברתית

רכזת פדגוגית

מפקחת בית הספר

 

2009

 

כתובת

דוא"ל

טלפון

 

 

 

יפעת נדב

מאיה הרוש

אפרת אנקורי

ליאת ועקנין

רותי פוקס

רות לסרי

 

 

 

הצור 32, מעלה אדומים, 9810001

ofek@brancoweiss.org.il

535-3488 (02)

תיכון אופק במעלה אדומים הוא מסגרתם החינוכית של תלמידי היישוב שהתקשו במסגרות לימוד קודמות. התלמידים מגיעים לתיכון שבו אנשי הסגל מאמינים בהם ומקבלים אותם כמו שהם – ולצד האהבה מציבים גם דרישות וגבולות. הצוות מעניק לתלמידים את כל צורכיהם כדי שיתמודדו עם הקשיים שלהם בשלב שבו הם נמצאים. התמודדות זו מכינה אותם לחיים בוגרים איכותיים.

 בית ספר אופק ברנקו וייס ( אתגרי) נותן לכל תלמיד הזדמנות אמיתית להתחיל מחדש את מסלול החיים שלו, ליהנות מחוויה מתקנת של מסגרת חינוכית ושל דמות המורה. המורים מדברים עם התלמידים בגובה העיניים ומכבדים אותם, ולא מוותרים להם על למידה ומשמעת. הדיאלוג הוא מרכיב משמעותי בבית הספר ומערכת השעות מאפשרת לכל מחנך להיות נוכח בכיתתו ולשוחח עם תלמידיו במליאה ובאופן פרטני.

 השיח הוא כלי להכיר את התלמידים לעומק ולאמן אותם לקראת חיים עצמאיים איכותיים. אחת לחודש נפגש כל מחנך עם תלמידיו באופן אישי, לשיחה נעימה כללית – ללא הקשרים לימודיים או התנהגותיים. שיחות אלה נועדו לחזק את הקשר בין המורה לתלמיד ואת יכולת השפעתו של המורה על תלמידיו.

החזון החינוכי

תיכון אופק במעלה אדומים רואה בשנות התיכון כמסע בן שלוש שנים. בסיומו של מסע זה התלמידים יוצאים מן התיכון אזרחים בוגרים, עם תחושת אחריות אישית וקהילתית. בית הספר חותר לטפח בוגר הזוקף את קומתו ומתגאה בחייו. בוגר הפונה לגיוס משמעותי בצבא וממשיך את דרכו לשוק העבודה האיכותי.

No Image

על המנהלת ודרכה החינוכית

 

יפעת נדב, מנהלת תיכון ברנקו וייס במעלה אדומים. בעלת תואר ראשון בחינוך ומקרא, תואר שני ביהדות.

מהו הרקע החינוכי שלך בעבודה עם נוער בסיכון?

"מאז שסיימתי את לימודי החינוך, בחרתי לעבוד עם נוער בסיכון. עבדתי במסגרות בוקר וערב גם עם תלמידי תיכון וגם עם חיילים משוחררים. התחלתי לעבוד בתיכון ברנקו וייס לפני שבע שנים. בהתחלה חינכתי כיתה והגשתי לבגרויות בתנ"ך ובהיסטוריה. בהמשך עבדתי בתור הרכזת הפדגוגית של בית הספר".

 

מהי התפיסה החינוכית המנחה אותך?

"אני פועלת על פי אותם הערכים שתמיד הובילו אותי בעבודתי: השיח החינוכי המיטבי, ההשקעה בכל פרט ופרט, המענה הפרטני המגוון, הלמידה וההתמקצעות המתמדת. כל הערכים שמתאימים לחינוך בני נוער – מתאימים גם לניהול צוות מורים".

 

המעבר מחינוך לניהול אינו פשוט. מה הניע אותך לשינוי הזה?

"המעבר לניהול היה מאוד טבעי בשל ההתפתחות של התפקידים שלי לאורך השנים. ניהול מאפשר לי להיות דמות משמעותית גם לתלמידים וגם לצוות מורים. יש בזה אתגר עצום מבחינה אישית ומקצועית. המעבר מחינוך לניהול - יש בו מידה מסוימת של ריחוק מהשטח, מבני הנוער עצמם. אבל מנגד יש את העבודה המשמעותית עם הצוותים החינוכיים, שזה חשוב ביותר".

 

במה לדעתך שונה העבודה בתיכון של רשת ברנקו וייס לעומת העבודה במסגרות קודמות שעבדת בהן?

"יש כאן גישה שאני מאוד מחוברת אליה. הגישה החינוכית שמשלבת הגשה לבגרויות מצד אחד ושיח חינוכי משמעותי מצד שני. שיח אמיתי ופתוח עם התלמידים, שיח שממוקד לא רק במשמעת אלא בחיים של כולנו. הערכים כאן, האמונה בכל תלמיד, ההשקעה בכל התלמידים כדי שיחיו חיים בטוחים ומשמעותיים".

מסלולי לימוד

תוכניות ומסלולי לימוד

גיאוגרפיה

 

עיצוב גראפי

במסגרת המגמה התלמידים לומדים ומכירים את תוכנות העיצוב המודרניות ביותר: ILUSTRETOR, INDSIGHN, PHOTOSHOP. לכל תלמיד עומד מחשב אישי המאפשר התנסות עצמית, פיתוח חוש אסתטי, עבודה מדויקת, ראייה מרחבית וביטוי לכישרון וליכולת היצירתית. היצירות המגוונות והצבעוניות של תלמידי המגמה מעטרות את לוחות בית הספר ומעניקות במה וחוויה להצלחה.

 

ג'אגלינג

במסגרת לימודי ג'אגלינג התלמידים מתנסים בפיתוח היכולת והקואורדינציה להעיף מספר חפצים באוויר בו-זמנית (דוגמת כדורים, אלות, דיאבולו וכו'). הלימוד נעשה באמצעות למידת טכניקת הבסיס ותרגול חוזר אשר מפתחים את היכולת המוטורית. תרגול אומנות הג'אגלינג הינו מרגיע ומשפר את יכולת הריכוז, פעילות המוח, המיקוד והקואורדינציה. בנוסף, מדובר בתחביב אשר מגלם בתוכו יכולת עמידה והופעה בפני קהל ובכך משפר את הביטחון העצמי, ואת התקשורת הבינאישית

 

צילום

צילום הוא כלי אומנותי שבאמצעותו ניתן להביא את נקודת המבט האישית של כל אדם על העולם בכלל ועל עולמו הפנימי בפרט. בשיעור צילום אנו מתנסים בטכניקות צילום שונות המביאות את התלמידים להתבוננות, לחוויה וליצירה דרך זווית עולמו של כל תלמיד. כאשר התמונה מוצגת לראווה נחשף כל בית הספר לנקודת מבטו האישית של התלמיד ולאיכויות הביצוע שלו. כך מתחזקת חוויות הביטחון העצמי של התלמיד ומשפיעה באופן ישיר על חיזוק אישיותו ומעודדת את רוח היצירתיות שבו.

No Image

העצמה אישית לתלמידי י'

במסגרת "תכנית העצמה" לתלמידי שכבת י', מקיים בית הספר סדרה של מפגשים בנושא יכולת אישית והתמודדות עם עצמי ועם הקבוצה. מטרת התוכנית היא לאפשר תלמידים את המסוגלות להתמודד עם חששות ועם פחדים ובכך לחזק את הכישורים האישיים והחברתיים שלהם בתחום התקשורת, האמון ושיתוף הפעולה.

 

קבוצת רכיבה על אופניים

מפגשים רכובים בהם המשתתפים עוברים תהליך של הכרת האופניים, הפעלת הכלי, רכיבה ספורטיבית והכרת האתגרים הספורטיביים שברכיבה.

 

קבוצת רכיבה וטיפול בסוסים

פעילות הכוללת הכרת עולם הסוסים, הטיפול בהם, והרכיבה המקצועית. לשם כך מגיעה הקבוצה לחוות הסוסים שליד עין יעל בירושלים.

 

קבוצת ספורט אתגרי

מפגשים הכוללים עבודה עם חבלים ובדגש על סנפלינג וטיפוס. הסדנאות מדגישות את היכולת להתמודד ולהתגבר על פחדים וחששות ועל היכולת של כל תלמיד לסמוך על חבריו שמסייעים לו בגלישה ובטיפוס.

שיתוף הורים

התקשורת עם הורי בית ספר היא חיובית. סגל המורים רואה בהורים כגורם מרכזי בעשייה החינוכית עם התלמידים. משום כך, המורים מעדכנים את ההורים באופן שוטף, לחיוב ולשלילה. אמצעי התקשורת רבים: הודעות לנייד, פניות במכתבים, שיחות אישיות ועוד. נוסף על כך מתקיימים ימי הורים רגילים וטקסים.

מטרה חשובה בתקשורת עם ההורים היא ליצור מסר אחיד ועקבי לילדים גם בבית וגם בתיכון. המורים פועלים להשגת מסר חינוכי מהבית שישלים וימשיך את התהליך החינוכי שנעשה בבית הספר.