סדנאות הכנס

רצועת סדנאות ראשונה / ארבע סדנאות לבחירה

סדנה 1

סימולציה בחינוך ככלי לפיתוח מקצועי / הל"ב – המרכז לסימולציות בחינוך, אוניברסיטת בר אילן

למידה מבוססת סימולציה ייחודית, במהלכה המורים מתנסים בסיטואציות קונפליקטואליות יומיומיות, מול שחקנים מקצועיים, המגלמים דמויות בעולמו של איש/אשת החינוך. ההתנסות מבוססת על מחקר תיאורטי ומעשי, המלווה את התנהלותן של הסדנאות ומותאם לקהילות היעד ולצורכיהן. מטרתה של הסדנה היא לפתח מודעות, דרך רפלקציה ביקורתית, לדינמיקה הבין-אישית שנוצרת במצבים קונפליקטואליים. דרך מודעות זו אפשר לשכלל את היכולת לבחור בשפה, בכלים ובמיומנויות תקשורת מתאימים שמקדמים את הקשר בשדה החינוכי על כל רבדיו. בסדנה נזמין אתכם לטעום מהפעילות שלנו ולפגוש את פוטנציאל התרומה שלה לפיתוח המקצועי בשדה.

סדנה 2

מורים כמורים של מורים / ירון להבי, מכון וידקטיקה

מורים הם (גם) מורים של מורים / ירון להבי (מכון ויצמן ודוד ילין), עמי ברעם (מכון ויצמן), רותי סגל (אורנים) ואבי מרזל (האוניברסיטה העברית)
הנחיית שיח מקצועי-דיסציפלינרי בין מורים עמיתים המבוסס על עדויות ממעשה ההוראה (תיעוד וידאו עצמי של שיעורים, פעילויות עם תלמידים וכדומה).

סדנה 3

מעבדה - כי לפעמים הכי חשוב לשאול את השאלה הנכונה / מסלול המעבדות, אגף מו"פ ניסויים ויוזמות, משרד החינוך

סימנו כמה סוגיות הבוערות כיום במערכת החינוך, והזמנו מורים ומנהלים להשתתף בתהליכי מחקר ופיתוח סביבן. במקום לתת ידע, שאלנו שאלות. במקום להבטיח הצלחה, חיפשנו לטעות יחד. מאיפה באה הצמיחה המקצועית המטלטלת? נשמח לגלות לכם.

סדנה 4

כוח המוח לצמוח – על מוח, למידה ומה שביניהם / ד"ר סלעית רון, ראש התכנית להכשרת מורים ליסודי, מכללת אורנים

כיצד לשכלל את היכולת המוחית שלנו? כיצד ללמד בדרך שתאפשר לתלמידינו לשכלל את היכולת שלהם בהנעה עצמית ובהנאה? וגם על הקשר בין למידה, חברות, פעילות גופנית, שוקולד ויין לשימור היכולות הקוגניטיביות שלנו לטווח ארוך.

רצועת סדנאות שנייה / ארבע סדנאות לבחירה

סדנה 5

זה (לא) שטחי ללמוד בפייסבוק / מיכל מדמון, מורה למתמטיקה, מורת מורים, הקימה ומנהלת את קבוצת חינוך 2020 בפייסבוק מארחת מנהלות קבוצות ברשת

בסדנה נכיר הזדמנויות להתפתח מקצועית, ללמוד ולשתף ברשת ונברר יחד איך לא מוותרים על למידה מעמיקה ברשתות החברתיות. #פדגוגיהרלוונטית

סדנה 6

מורה מהסרטים / שלומית כסלו ומוריאל סבן, מכון ברנקו וייס

רואים שיעור מצולם. עוצרים. מתבוננים. מחזירים לאחור. מורידים קול. מחזירים קול. עושים הכול בשביל השיעור של מחר. פרקטיקות ללימוד על הוראה מתוך שיעור מצולם.

סדנה 7

מחקר מדעי ככלי עבודה מעשי למורה. יש חיה כזו?! / ד"ר תמי אייזנמן ואילה ולודבסקי יובל, מוריה יזרעאלב, רננה פרז'נסבסקי אמיר, היזמה למחקר יישומי בחינוך

בסדנה נתנסה, נתמודד ונרחיב את אפשרויות העשייה והגדילה שלנו באתגר או סיטואציה פדגוגית קונקרטית בעזרת מחקרים מדעיים.

סדנה 8

כל חלום והסדירות שלו / משה שריקי, מכון ברנקו וייס

איך הופכים חלום למציאות? חולמים, מתכננים, בונים סדירויות חדשות ומיישמים. ככה, פשוט? כן. זה אפשרי! על חלומות חינוכיים והדרך להגשמתם.