תכנון לאחור

 

 

תהליך תכנון היוצא מנקודת הסיום 

מטרות איך עושים  | מתי ולמה משמש |  טיפים |  שייך ל... | אפשר ליישם גם ב... |

 

מה המטרות?

  • לתכנן תהליך שיוביל את הלומדים אל ההבנות/התוצאות הרצויות.
  • לתכנן פעילויות שיובילו להבנות רצויות ויתמכו בהן
  • זיהוי עדויות שיורו על השגת המטרות.

איך עושים זאת?

  1. הגדירו תוצאות רצויות
  2. קבעו מה יחשב כעדויות מקובלות
  3. תכננו חוויות למידה והוראה

מתי ולמה משמש?

  • בעת תכנון יחידת לימוד
  • בעת תכנון  שיעור בודד
  • תכנון כל פעולה  

 לראש העמודחזרה להתחלה - קטן

 קדימה מיישמים... : טיפים ליישום מוצלח 

  • לגבי התוצאות השונות יש לזהות ביטויים התנהגותיים או ביצועיים.
  • העלו מגוון עדויות להשגת תוצאה הרצויה.
  • העלו עדויות ברמות קושי שונות.
  • תכננו פעילויות שידרשו מהתלמידים לפעול במגוון אינטליגנציות.
  • תכננו פעילויות שיתנו מקום לסגנונות חשיבה, למידה ועבודה שונות.

אפשר ליישם גם ב...

  • כאשר מנסים להקנות ידע הצהרתי (תיאורטי)
  • כאשר מנסים להקנות ידע פרוצדורלי (תהליכים ומיומנויות ביצועיים).
  • תכנון אירועים לימודיים
  • תכנון אירועים חברתיים
  • אימון אישי

 

 לראש העמודחזרה להתחלה - קטן

סוג: כלי חשיבה קהל יעד: תלמידים נושאים: תכנון לאחור תגיות: ביצועי הבנה
האנשים שלנו
חגית מן - מנחה בפיתוח מקצועי, יחידת התוכן
חגית מן
אודליה ורדי - מנהלת המרחב לצמיחה מקצועית
אודליה ורדי
עוד על הנושא
מפת תכנון
סוג: כלי חשיבה קהל יעד: מנהלים נושאים: תכנון
כלי חשיבה ולמידה
אימון קוגניטיבי
סוג: ספרות קהל יעד: מנהלים פורמט: pdf נושאים: שאלות
ספרים
הבנה בכוונה - כרזה
סוג: כרזות קהל יעד: תלמידים נושאים: פרשנות
כרזות