נהגתי לחשוב…, כעת אני חושב…

 

 

שגרת חשיבה להרהור על איך ולמה החשיבה שלנו השתנתה.

 

מטרות איך עושים | דוגמה | מתי ולמה משמש |  טיפים |  שייך ל... |  מקור |  ליישום גם ב...

 

מה המטרות?

  • לעזור ללומדים להרהר על החשיבה שלהם אודות נושא או סוגיה, ולחקור כיצד ומדוע החשיבה הזו השתנתה. 
  • לבסס למידה חדשה, בעת שתלמידים מזהים את ההבנות, הדעות והאמונות החדשות שלהם. 
  • לחזק את יכולת ההנמקה שלהם, ולהתוודע ליחסי סיבה ותוצאה.

איך עושים זאת?

הזכירו לתלמידים את הנשוא עליו אתם רוצים שיחשבו.

בקשו מהם לכתוב תגובה לנושא תוך שימוש בהתחלות המשפטים:

  1. נהגתי לחשוב...
  2. אבל עכשיו, אני חושב/ת  ...

מתי ולמה משמש?

  • כל פעם שמחשבות ראשוניות, דעות או אמונות של תלמידים עשויות להשתנות בעקבות התנסות או למידה למשל, אחרי קריאת מידע חדש, צפייה בסרט, האזנה לנאום, התנסות המשהו חדש, דיון כיתתי, בסיום יחידת לימוד וכו'.

 

 לראש העמודחזרה להתחלה - קטן

 קדימה מיישמים... : טיפים ליישום מוצלח 

  • הסבירו לתלמידים שמטרת הפעילות היא לסייע להם להרהר על החשיבה שלהם בנושא ולזהות כיצד הרעיונות שלהם השתנו במשך הזמן.
  • בקשו מהתלמידים לשתף ולהסביר את השינוי שחל בחשיבתם.
  • בהתחלה כדאי לעשות זאת בקבוצה, על מנת שתוכלו לבדוק את החשיבה של התלמידים ולעודד אותם להסביר. לאחר שהתלמידים רגילים להסביר את חשיבתם, הם יוכלו לשתף בקבוצות קטנות או בזוגות.

 

  לראש העמודחזרה להתחלה - קטן

סוג: כלי חשיבה קהל יעד: תלמידים נושאים: שגרת חשיבה תגיות: רפלקציה על למידה
עוד על הנושא
1 - 2 - 3 גשר
סוג: כלי חשיבה קהל יעד: מורי על יסודי נושאים: שגרת חשיבה
כלי חשיבה ולמידה