להתבונן: פעמיים עשר

 

 

שגרת חשיבה המעודדת התבוננות זהירה ובפירוט ביצירת אומנות

 

מטרות איך עושים  | מתי ולמה משמש |  טיפים |  שייך ל... | אפשר ליישם גם ב... |

 

מה המטרות?

  • להאט ולהתבונן בזהירות ביצירת אומנות ובפרטיה.
  • להעלות רשמים מיצירת האומנות מעבר לרושם הראשוני ולדברים הפשוטים והברורים.

איך עושים זאת?

  1. התבוננו 30 שניות לפחות באיכות התמונה/פסל. תנו לעיניכם לשוטט על היצירה.
  2. העלו 10 מילים או ביטויים הנובעות מכל היבט של התמונה.
  3. חזרו על שלבים 1 ו-2: התבוננו שוב בתמונה/פסל ונסו להוסיף עוד 10 מילים או ביטויים לרשימה שלכם. 

מתי ולמה משמש?

  • בכל יצירת אומנות חזותית. 
  • בעת התבוננות בדימויים לא אומנותיים ובחפצים.
  • השגרה ניתנת לשימוש בפני עצמה או כדי להעמיק שלב התבוננות בשגרה אחרת. השגרה במיוחד שימושית לפני פעילות כתיבה מפני שזה עוזר לתלמידים לפתח שפה תיאורית.

 

 לראש העמודחזרה להתחלה - קטן

 קדימה מיישמים... : טיפים ליישום מוצלח 

  • בפעמים הראשונות ניתן לתת לתלמידים נקודות אחיזה להתבונן למשל, במיקומים שונים (תסתכלו בפינה הימנית למטה), בצבעים, בסיפור, בסוג החומר וכד'.
  • ניתן להציע לתלמידים המתקשים להתחבר להתבוננות שקטה לדמיין שהם נמצאים/מטיילים בתוך היצירה.
  • אם לתלמידים יש קושי למצוא מילים ניתן להציע בתחילה להשתמש באנלוגיות (זה כמו ...)
  • כשעושים את ההתבוננות כגירוי/העשרה לפני פעילות כתיבה ניתן למיין את הדימויים לקטגוריות שונות ולהוסיף עוד מילים וביטויים לכל קטגוריה.

  

 לראש העמודחזרה להתחלה - קטן

אפשר ליישם גם ב...

  •  לפני כל פעילות הדורשת חשיבה עשירה ומגוונת כמו העלאת רעיונות, פתרון בעיות
  • כאשר רוצים להבהיר /להבין משהו לא ברור
  • לפני פתרון בעיה 
  • כאשר יש מצב חדש ולא מוכר

 

 לראש העמודחזרה להתחלה - קטן

סוג: כלי חשיבה קהל יעד: תלמידים נושאים: צילום תגיות: תמונה
האנשים שלנו
חגית מן - מנחה בפיתוח מקצועי, יחידת התוכן
חגית מן
אודליה ורדי - מנהלת המרחב לצמיחה מקצועית
אודליה ורדי
עוד על הנושא
רואה, חושב, שואל
סוג: כלי חשיבה קהל יעד: תלמידים נושאים: שגרת חשיבה
כלי חשיבה ולמידה
שכבות
סוג: כלי חשיבה קהל יעד: תלמידים נושאים: שגרת חשיבה
כלי חשיבה ולמידה