ימד”מ – מניסיונם של אחרים

 

מי יישם?

רחלי יֹפֶה

 

כלי מיושם

ימד"מ

 

 מסגרת היישום

פגישה של נציגוּת הורים בבי"ס.

 

נושא עיסוק

יום קהילה בבי"ס.

 

יושם באתגר

קיום הגרלה נושאת פרסים בסופו של יום הקהילה

 

תאור היישום

לאחרונה התקיימה ישיבה של נציגוּת הורים בנושא יום קהילה בבית הספר.  כדי לייעל את העבודה ולעשות אותה מסודרת ומבוססת יותר החלטתי בדיון סביב הסוגיה אם לקיים הגרלת פרסים בסוף יום הקהילה להשתמש בכלי ימד"מ.  ההורים, שלא הכירו את הכלי שיתפו פעולה. אני הייתי המנחה אך, בניגוד למומלץ, הייתי גם מעורבת כאֵם בבית הספר.

הועלו "יתרונות" של ההגרלה המוכרת, הועלו "מגבלות" ומיד אח"כ הוצעו "דרכי התגברות" וגם ה"מעניין" היה פורה.

כיון שהיו עוד עניינים לדיון, שדרכי ההתגברות על חלק מהמגבלות "סחפו" אליהם, המשכנו מיד לפתח אותם ואני, כמנחה מעורבת בעניין, נמשכתי לזה.  בהמשך אחת המשתתפות העירה שעדין לא סיכמנו לגבי ההגרלה.  והיא צדקה.

 

תובנות

בעקבות האירוע נוכחתי שוב בחשיבות ההפרדה בין תפקיד מנחה הפעילות ומעורבות בעניין הנדון.

כדי להתגבר על מצב עתידי דומה (כי אני גם חלק מהצוות) אשתדל לכתוב ליד הגיליונות של הימד"מ או כל כלי אחר שאעבוד איתו, את השלבים שעלי לעשות בתהליך ואז אבדוק אם אני עומדת בשלבים הנדרשים.

 

סוג: דוגמאות קהל יעד: מורי על יסודי נושאים: קבלת החלטות