חבר, הרחב, אתגר

 

 

שגרת חשיבה לחיבור בין רעיונות חדשים לידע קיים.

 

מטרות איך עושים | דוגמה | מתי ולמה משמש |  טיפים |  שייך ל... |  מקור |  ליישום גם ב...

 

מה המטרות?

  • עוזרת לתלמידים לעשות חיבורים בין רעיונות חדשים לידע קודם.
  • מעודדת ליצור מאגר שאלות, תהיות וקשיים כשהם מתבוננים על מה שהם לומדים.

איך עושים זאת?

  • חבר: איך הידע והרעיונות שהוצגו מתחברים למה שכבר ידעת?
  • הרחב: אילו רעיונות חדשים קיבלת שהרחיבו או דחפו את החשיבה שלך בכיוונים חדשים?
  • אתגר: מה עדיין מאתגר או מבלבל. אילו שאלות או תהיות יש לך כעת

מתי ולמה משמש?

  • המקום הטבעי לשימוש בשגרה הרחב, חבר, אתגר הוא לאחר שתלמידים לומדים משהו חדש. לא חשוב כמה הם למדו, זה יכול להיות שיעור אחד או יחידה שלמה. השגרה ניתנת ליישום באופן רחב.
  • השתמשו בה אחרי שתלמידים חקרו יצירת אומנות, או משהו אחר בתוכנית הלימודים.
  • נסו אותה בהתבוננות במהלך שיעור. או אחרי משימה ארוכת טווח או בסיום יחידת לימוד.
  • נסו להשתמש בה לאחר שגרה אחרת.

 לראש העמודחזרה להתחלה - קטן

 קדימה מיישמים... : טיפים ליישום מוצלח 

  • השגרה הזו עובדת טוב בכיתה גדולה, קבוצות קטנות או באופן פרטני.
  • תעדו באופן נראה לעין את הרעיונות של התלמידים. אם עובדים בקבוצה בקשו מחלק מהתלמידים לשתף במחשבות שלהם וצרו רשימה של רעיונות בכל אחת מהקטגוריות או בקשו מלמידים לכתוב את התגובות שלהם על פתקים נדבקים ולהוסיף אותם למפה הכיתתית.
  • שמרו את החשיבה הגלויה של התלמידים לאורך זמן, ובאופן מתמשך הוסיפו רעיונות חדשים לרשימות וחזרו אל הרעיונות והשאלות שבמפה בתהליך התפתחות ההבנה של התלמידים בנושא.

 לראש העמודחזרה להתחלה - קטן

סוג: כלי חשיבה קהל יעד: תלמידים נושאים: שגרת חשיבה תגיות: ניתוח וארגון רעיונות