התמקדות (זום אין – zoom in)

 

 

שגרת חשיבה להתבוננות מקרוב וליצירת פרשנויות.

 

מטרות איך עושים | מתי ולמה משמש |  טיפים |  שייך ל... |  מקור 

 

מה המטרה?

  • להתבונן מקרוב ולהניח הנחות ניסיוניות או פרשניות, בהסתמך על עדויות קיימות.

 

איך עושים זאת?

  • קחו גיליון נייר וחיתכו בו חור קטן. התבוננו בקטע מהחפץ/תמונה מבעד לחור זה או הקרינו קטע קטן שבחרתם מותך החפץ/תמונה
    • מה את/ה רואה או לְמָה שמת לב?
    • מהן ההנחות או הפרשנויות שלך לגבי מה זה יכול להיות, בהסתמך על מה שהינך רואה?
  • גלה/י חלק נוסף בחפץ/תמונה על ידי הגדלת החור בנייר
    • אילו דברים חדשים נראים עתה? כיצד זה משנה את ההנחות או הפרשנות שלך?האם המידע החדש ענה על חלק מהתהיות שלך או שינה את הרעיונות הקודמים שלך?
    • על אילו דברים חדשים את/ה תוהה?
  • חזור/י על הגילוי והשאילה עד שכל החפץ/תמונה נחשפה.
    • אילו שאלות עדיין נותרו לך על אודות החפץ/תמונה הזו?

 

מתי ולמה משמש?

  • בתחילת יחידת לימוד כדי להעלות שאלות ולפתח פרשנויות.

 

 לראש העמודחזרה להתחלה - קטן

 קדימה מיישמים... : טיפים ליישום מוצלח 

  • בחרו חפץ/תמונה הקשור/ה לנושא, כמו בשגרת החשיבה רואה, חשוב, שואל.
  • הציעו מבחר פרשנויות המתבססות על חלקים שונים של החפץ/תמונה.
  • חשבו בזהירות אילו חלקים של החפץ/תמונה ברצונכם לחשוף, באיזה סדר, וכיצד הם יִבְנו את פרשנויות התלמידים.
  • התחילו כל חשיפה בתיאור חדש של מה שרואים, ואז עברו לשאול כיצד המידע החדש הזה מעדכן את ההנחות הקודמות ומעצב חדשות.

 לראש העמודחזרה להתחלה - קטן

סוג: כלי חשיבה קהל יעד: תלמידים נושאים: שגרת חשיבה תגיות: חקירת יצירות אמנות