מארגן הדפוס התאורי

מסייע לארגן ידע ברמה הספציפית והבסיסית ביותר, כתיאורים של מונחים מילוניים או עובדות. 

 

מטרות | איך עושים | דוגמה | מתי ולמה משמש |  טיפים |  שייך ל... |  מקור |  ליישום גם ב... |  הרחבה 

 

מה המטרות?

  • לכוון את הלומדים לאפיין מונחים, אנשים, מקומות, תקופות 
  • לתאר את המידע על ידי ציון העובדות הבסיסיות

 

איך עושים זאת?

  • לרשום בעיגול את הנושא שבחרת לארגן. 
  • "לפרק" את המידע שיש על הנושא על ידי שאילה לאחור
  • לכתוב בכל ריבוע את השאלה ששאלת ואת התשובה שענית מן המידע

 

מתי ולמה משמש?

  • הדפוס התיאורי מתאים לשימוש בשלב הראשוני של הלמידה, שלב הבנת המונחים ואיסוף עובדות מפתח
  • כאשר יש עומס של חומר ניתן לארגנו בעזרת מארגן הדפוס התיאורי
  • בעת חזרה ולמידה למבחן
  • יכול לעזור למקד ולתמצת את המידע

לראש העמוד חזרה להתחלה - קטן

קדימה מיישמים... : טיפים ליישום מוצלח 

  • קראו את המידע
  • שאלו לאחור במגוון מילות שאלה ורשמו השאלות בריבועים. השאלות המכוונות את ארגון המידע בדפוס התיאורי הן (לפחות): מי? מה? כמה? איך? מתי? מדוע?
  • כדי לפשט את המארגן ולשמור על עושר המידע ניתן לרשום בריבוע אחד כמה שאלות המתחילות באותה מילת שאלה.
  • ענו על השאלות תוך תמצות המידע הרלוונטי המצוי בטקסט. אם יש צורך לתמוך במידע המוצג ע"י ציטוט, צטטו רק את החלק הרלוונטי.
  • כתיבת המידע במארגן הדפוס התיאורי יכול להתחיל בכל שאלה שתבחר ובכל ריבוע שתבחר.
  • ניתן לשאול ולרשום כמה שאלות ואחר-כך לענות עליהן, או לשאול בכל פעם שאלה אחת ולענות עליה.
  • ניתן להשתמש באחד המרובעים לרישום מילים לא מובנות והמשמעות שלהן.

 

לראש העמוד חזרה להתחלה - קטן

אפשר ליישם גם ב...

כל הזדמנות שיש מידע מורכב או לא מובן

ארגון

הוראה

למידה

לראש העמוד חזרה להתחלה - קטן

 

עוד על ארגון ידע ומארגנים גרפיים

ארגון ידע הוא זיהוי החשיבות של השמת פרטי המידע יחד, כדי לראות את מערכות היחסים האפשריות ביניהם או את הדפוסים שהשילוב ביניהם מצמיח.

בכדי שתלמידים יוכלו לזהות דפוסים או תבניות של מידע בכוחות עצמם, מוצעים להם כלי החשיבה, המארגנים הגרפיים, המסייעים לתפיסתם את הידע בהקשרים שונים המתלכדים לתבניות ולא כחלקים מבודדים. כמו כן, מאפשרים המארגנים הגרפיים בהבניית משמעות למידע על ידי ארגון המידע החדש בדרך סובייקטיבית, באחסון הידע ובזכירתו.

המארגנים הגרפיים יכולים לעזור בהפחתת חרדות של תלמידים לנוכח כמויות גדולות של חומר למידה, ולהעשיר את תהליך הלמידה שלהם, באמצעות היכולת להבחין בין חשוב ולא חשוב, ובמתן ההזדמנות למצוא את ההקשרים בין חלקי המידע.

 

לראש העמוד חזרה להתחלה - קטן

סוג: כלי חשיבה קהל יעד: מנהלים נושאים: כלי חשיבה תגיות: רכישת ידע
עוד על הנושא
שאילה לאחור
סוג: כלי חשיבה קהל יעד: תלמידים נושאים: שאלות
כלי חשיבה ולמידה
חמשת ממדי הלמידה - כרזה
סוג: כרזות קהל יעד: מנהלים נושאים: קונסטרוקטיביזם
כרזות