ביצוע הבנה – שאילה לאחור בשיעור תורה/תנ"ך

קראו בראשית פרק א' פסוקים 14-19.

 

"ויאמר אלוהים יהי מאורות ברקיע השמים להבדיל בין היום ובין הלילה והיו לאותות ולמועדים ולימים ולשנים. והיו למאורות ברקיע השמים להאיר על הארץ ויהי כן. ויעש אלוהים את שני המאורות הגדולים את המאור הגדול לממשלת היום ואת המאור הקטן לממשלת הלילה ואת הכוכבים. ויתן אותם אלוהים ברקיע השמים להאיר על הארץ. ולמשול ביום ובלילה ולהבדיל בין האור ובין החושך וירא אלוהים כי טוב. ויהי ערב ויהי בקר יום רביעי."

 

דוגמא לשאלות שיש עליהן תשובה בטקסט

 

מי ברא את המאורות?

 

היכן נמצאים המאורות? 

 

איך ברא אלוהים את המאורות?

 

כמה מאורות יש?

 

מתי מאירים המאורות?

 

בין מה למה אמורים להבדיל המאורות?

 

מה התפקידים של המאורות? או למה ברא אלוהים את המאורות?

 

 

 

האם אלוהים חשב שהצליח?

 

באיזה יום נבראו המאורות?

  

...

 

 

 

התשובות המצויות בקטע

 

אלוהים

 

ברקיע השמים

 

ויאמר; ויעש

 

2 מאורות גדולים.  מאור גדול ומאור קטן וכוכבים

 

מאור גדול ביום, מאור קטן וכוכבים בלילה 

 

בין האור ובין החושך; בין היום ובין הלילה;

 

להבדיל בין יום ולילה; לאותת=לבשר על חגים, מועדים, עונות, שנים = קביעת לוח שנה; להאיר את הארץ; להבדיל בין אור וחושך; [אבל אני יודעת שיש עוד דברים שלא כתובים כאן...]

 

כן, "וירא אלוהים כי טוב"

 

ביום הרביעי

 

...

סוג: דוגמאות קהל יעד: תלמידים תגיות: שאילה לאחור